از معایب این روش این است که در این نوع ختنه حتما باید از بخیه استفاده شود. از جمله عوارض بعد از ختنه کردن این است که کودکان ممکن است دچار مشکل در ادرار کردن شوند که این مشکل به دلیل چسبندگی ناشی از پانسمان به وجود می‌آید.

آنچه باید درباره ختنه کردن فرزندان پسر بدانید!

به گزارش سلام نو، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در والدینی که فرزند پسر دارند بحث ختنه کردن نوزادان است. همیشه و در همه زمان‌ها در بین والدین بحث‌هایی درباره چگونگی ختنه فرزندان وجود داشته است. والدین مختلف روش‌های متفاوتی را در ختنه فرزندانشان به کار می‌برند و همگی یک هدف مشترکی دارند و آن این است که فرزند دلبندشان کمترین درد را متحمل شود. بعضی از والدین برای ختنه نوزادان پسر از پزشک عمومی و متخصص کمک می‎‎‌گیرند و در عین حال تعداد قابل توجهی از مردم این کار را به طبیب‌هایی می‌سپارند که کار اصلی‌شان ختنه نوزادان است و این کار را نه به صورت آکادمیک و دانشگاهی بلکه به روش‌هایی به غیر از تحصیلات پزشکی به دست آورده‌اند. اما سوال اساسی اینجاست که شما برای ختنه کردن فرزندان‌تان از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید و این کار را به چه کسی می‌سپارید؟

چه روش‌هایی برای ختنه نوزادان پسر وجود دارد؟

در این بخش قصد داریم که به شما روش‌هایی را معرفی کنیم که با دغدغه کمتر و آرامش خاطر بالاتری به ختنه نوزادان پسر فکر کنید. همچنین درباره معایب و مزایای هر روش با شما نکاتی را به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

· عمل جراحی ختنه: در این روش پزشک متخصص اقدام به ختنه نوزاد می‌کند. از مزایای این نوع ختنه این است که از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند و فرزندتان متحمل کمترین درد می‌شود. از معایب این روش این است که در این نوع ختنه حتما باید از بخیه استفاده شود. از جمله عوارض بعد از ختنه کردن این است که کودکان ممکن است دچار مشکل در ادرار کردن شوند که این مشکل به دلیل چسبندگی ناشی از پانسمان به وجود می‌آید.

· روش حلقه پلاستی: در این روش در ابتدای تولد و در بیمارستان بعد از بستن بند ناف از روش حلقه پلاستی برای ختنه کودکان استفاده می‌شود. در این روش از حلقه کوچکی برای عمل ختنه کردن استفاده می‌کنند و این حلقه باید بعد از گذشت 5 تا 8 روز عین بند ناف بی‌افتد. از مزایای این روش این است که بخیه و پانسمانی وجود ندارد و کودک می‌تواند به راحتی ادرار کند.

· ختنه با لیزر: یکی از جدیدترین روش‌های ختنه نوزادان استفاده از لیزر است. در این روش با استفاده از دستگاه لیزر کودک را ختنه می‌کنند و نه حلقه‌ و نه بخیه وجود دارند. در این روش فقط از یک پانسمان کوچک استفاده می‌شود و هیچ خونریزی و دردی وجود ندارد.

مراقبت‌های بعد از ختنه به چه صورت است؟

مراقبت‌ها در زمان بعد از ختنه کردن تقریباَ ساده است و باید طی 10 تا 15 روز انجام شود. در طی این چند روز باید محل ختنه را تمیز نگه دارید. اگر برای شست و شو کودک از صابون یا شامپو استفاده می‌کردید بهتر است که در طی این چند روز استفاده از آنان را کنار بگذارید تا کودک دچار خشکی پوست نشود. پیشنهاد ما به شما این است که از دستمال مرطوب استفاده کنید. بهتر است که پس از عوض کردن پانسمان زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید و بعد از آن مجدداَ پانسمان کنید. این عمل در روند بهبودی کودک بسیار موثر است. مهم‌ترین مسئله این است که آرامش خود را حفظ کنید و بعد از گذشت مدت زمان نسبتاَ کمی متوجه بهبود فرزند دلبندتان خواهید شد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید