دمای هوا در اردبیل و سواحل خزر تا ۸ درجه و در شمال غرب کشور تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود اما در سایر نقاط کشور دما افزایش می‌یابد.

هوا خنک‌تر می‌شود / بارش باران در برخی نقاط کشور

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادیبا بیان اینکه امشب در جنوب استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان ، بوشهر، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس واقع در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شرق خوزستان، ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و نیمه غربی فارس، ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

ضیائیان یادآور شد: روز جمعه به‌سبب شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های گیلان‌، غرب مازندران و اردبیل به‌تدریج افزایش ابر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز شنبه بارش‌ها علاوه‌ بر استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان،  رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: اردبیل و استان‌های ساحلی خزر از امشب  تا روز یکشنبه ۴ تا ۸ درجه خنک‌تر می‌شوند همچنین شمال غرب کشور  تا یکشنبه ۳ تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود و در سایر مناطق کشور دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

او یادآور شد: در پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور در استان‌های سمنان، شرق و جنوب شرق خراسان‌رضوی ،خراسان‌جنوبی، یزد، شرق کرمان و سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و احتمال کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران گفت: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری در اواسط روز همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای پایتخت به ۳۸ درجه و کمترین آن به ۲۸ درجه  می رسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید