داده‌ها و آمارهای مربوط به بیماری همه گیر کرونا نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ بیشتر در معرض خطر موارد شدید بیماری Covid-۱۹ هستند.

این افراد بیشتر از دیگران کرونا می‌گیرند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی، کسانی را که بیشتر از دیگران در معرض کرونا هستند، معرفی کرد.دکتر گویکا روگلیش مسئول گروه بیماری‌های غیرواگیر سازمان بهداشت جهانی و متخصص دیابت اظهار کرد: داده‌ها و آمارهای مربوط به بیماری همه گیر کرونا نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ بیشتر در معرض خطر موارد شدید بیماری Covid-۱۹ هستند، و تعداد مرگ و میر در میان آن‌ها در مقایسه با بیماران دیابتی نوع دوم بیشتر است.

روگلیش در مورد خطرات ناشی از COVID-۱۹ برای یک بیمار دیابتی و اینکه چگونه آن‌ها می‌توانند ایمنی و سلامتی خود را در طی همه گیری حفظ کنند تصریح کرد: دیابت در ۳۰ سال گذشته شیوع بیشتری یافته است و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در جهان با این بیماری درگیر هستند.

این مسئول سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد: اصلی‌ترین نکته در درمان دیابت فعالیت بدنی و رژیم غذایی سالم است؛ دو اقدامی که ممکن است در شرایط همه گیری به راحتی در دسترس نباشد. بنابراین، بیماران دیابتی باید برای تنظیم فعالیت بدنی توصیه شده و رژیم غذایی سالم در دوره کرونا، دست به نوآوری بزنند.

او افزود: داروها باید به طور منظم و دقیق مصرف شوند و افراد دیابتی باید با رعایت کامل اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از خود مانند شستن دست‌ها، ماسک‌های محافظ، تهویه مناسب در فضاهای بسته، فاصله فیزیکی هنگام برقراری ارتباط با دیگران و ... از بیماری Covid-۱۹ در امان بمانند.

دکتر روگلیش در پایان توصیه‌های خود در مورد نیاز بیماران دیابتی به دریافت واکسن به عنوان یک گروه اولویت دار برای واکسیناسیون تأکید کرد و گفت: ثابت شده است که واکسن‌ها ایمن و مؤثر هستند و از بیماران دیابتی نوع ۱ و نوع ۲ محافظت کرده و برای آن‌ها ایمنی ایجاد می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید