قائمی با تاکید بر ضرورت تمرکز شهردار بر مسائل شهرداری گفت: پیشنهاد شخصی من این است کسانی که می‌خواهند به عنوان نامزد شهرداری تهران قرار بگیرند تضمین بدهند که تصمیمی برای رفتن به دولت ندارند تا ما راحت‌تر بررسی بکنیم.

علی اصغر قائمی: شعار شفافیت باید با قدرت بیشتری پیگیری شود / بهتر است نامزدهای شهرداری تضمین بدهند که تصمیمی برای رفتن به دولت ندارند

سلام نو سرویس اجتماعی: زمان کمی تا پایان کار پنجمین دوره شورای شهر تهران باقی مانده است و به زودی لیست یک دست اصولگرایان بر صندلی‌های شورای شهر تکیه می‌زنند و سکان هدایت پایتخت را در دست می‌گیرند.

شورای شهر جدید با شهر چه می‌کند؟ چه رویکردی از شورای فعلی را ادامه خواهد داد؟ با انتخاب شهردار چه می‌کند؟ علی اصغر قائمی، منتخب ششمین دورۀ شورای شهر تهران در گفت‌وگو با سلام نو تاکید کرد که شفافیت شعار خوب شورای پنجم است که باید با قدرت عملیاتی شود و او نیز با جدیدت این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهم از نقاط قوت شورای فعلی، که به نظرم بسیار اندک است، به چیزی اشاره کنم شعار شفافیت است. من این شعار را بسیار می‌پسندم. حالا این که شورای پنجم تا چه حد توانست به شعار خود جامه عمل بپوشاند قضاوتش با مردم است. با این همه به باور من شعار شفافیت شعار درستی است و با قدرت بیشتری باید آن را پیگیری کرد.

عضو منتخب شورای ششم شفافیت را امری ضروری دانست و گفت: من وظیفه خود می‌دانم که مسئله شفافیت را پیگیری کنم و دیگر اعضای شورای نیز حتما چنین خواهند کرد و به این مسئله پایبند خواهند بود. شعار شفافیت شعار درست و لازمی است و باید دانست که گسترش شفافیت در مقایس شهر و کشور از لازمه‌های اصلاح امور است.

وی در ادامه بزرگ‌ترین نقطه ضعف شورای پنجم را مورد اشاره قرار داد و گفت: به نظر من کارآمدی بزرگ‌ترین نقطه ضعف شورای فعلی است که با توجه به تجربه کار اجرایی شورای فعلی و آشنایی برخی از آن‌ها با شهرداری  و شورا این نقطه ضعف بهبود خواهد یافت.

قائمی درباره پروژه اصلی شورای شهر در چهار سال پیش رو گفت: بخش عمده‌ای از طرح‌های مورد نیاز شهر تهران، اعم از شبکه‌های بزرگراهی و توسعه کاربری، بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع و در دوران آقای قالیباف به ثمر نشست. در نتیجه به نظر من توجه بیشتر به وجوه اجتماعی شهر می‌تواند از رویکردهای خوب شورای ششم باشد. در کنار این فعالیت در مقیاس مینیاتوری که به نگهداشت شهر کمک می‌کند نیز می‌تواند از اولویت‌های شورای ششم باشد.

وی ادامه داد: اما این به معنای توقف مطلق فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز نیست. نمونه بارز آن نیاز به توسعه حمل و نقل عمومی و مترو است. در نتیجه ممکن است در برخی حوزه‌ها مگاپروژه‌های عمرانی ادامه پیدا کند.

عضو منتخب شورای ششم درباره نسبت شورا با مسائل محیط زیستی گفت: محیط زیست، وضعیت آلودگی هوا و مسائلی از این دست بخشی از مسائل شهرهای بزرگ است و شورا نمی‌تواند بگوید به این مسئله بی توجه است. اگر شورا یا کسی این حرف را بزند مشخص می‌شود مسئله مدیریت شهری را درست متوجه نشده است.

قائمی در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان دارد شهر تهران شخصی خارج از لیست 12 نفره منتشر شده در رسانه‌ها باشد گفت: تمام تصمیماتی که تا امروز گرفته شده تصمیم جمع 21 نفر منتخبین شورای ششم است. این تصمیم‌ها، تصمیم 21 انسان است و وحی منزل نیست. من پیش‌بینی و پیش‌گویی خاصی ندارم و تا الان هم تصمیم بر این است که انتخاب در همین لیست 12 نفره باقی بماند، ولی اگر واقعا صلاح مدیریت در انتخاب شخصی خارج از این لیست باشد چه اشکالی دارد که مصلحت بزرگ‌تر را انتخاب کنیم؟

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز شهردار بر مسائل شهرداری گفت: پیشنهاد شخصی من این است کسانی که می‌خواهند به عنوان نامزد شهرداری تهران قرار بگیرند تضمین بدهند که تصمیمی برای رفتن به دولت ندارند تا ما راحت‌تر بررسی بکنیم، چون اگر کسی چند گزینه برای خودش در نظر داشته باشد کار ما سخت می‌شود.

عضو منتخب شورای ششم درباره حضور شهرداری آینده در دولت سیزدهم گفت: در دوران آقای کرباسچی ایشان به دلیل همسویی با آقای هاشمی در جلسات دولت شرکت می‌کردند و بعد به دلایل سیاسی این مسئله متوقف شد تا دوران آقای حناچی که باز هم بعد از مدتی این حضور به دلیل اختلافات متوقف شد. ما امیدواریم به دلیل همسویی دولت مشکلات حل شود و حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت استمرار داشته باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید