در آستانه فرارسیدن عید قربان و تمایل مردم به ذبح دام و قربانی، وزارت بهداشت توصیه هایی به مردم ارایه کرد.

توصیه مهم وزارت بهداشت درباره ذبح دام ها در عید قربان

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مهندس محسن فرهادی گفت: امسال عید سعید قربان با شرایط سخت کرونای دلتا یکی شده و لازم است شهروندان گرامی در رعایت توصیه های بهداشتی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: مهم ترین عوامل شیوع بیماری کرونا در جامعه تردد، تجمع و تهویه نامناسب است. کسانی که می خواهند خرید یا ذبح دام داشته باشند باید از ترددها پرهیز کرده و باید دام سالم را به شکل خرید اینترنتی از شبکه های مجاز دامپزشکی تهیه کنند.

وی ادامه داد: باید از ایجاد هرگونه تجمع و دورهمی در منازل خودداری شود. مراکز عرضه دام نیز باید در فضای باز فعالیت کنند و در فضاهای بسته نیز باید تهویه مناسب وجود داشته باشد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار گفت: تامین شرایط لازم برای دفع بهداشتی فاضلاب، خونابه ها و پسماندهای دام نیز اهمیت ویژه ای دارد. مردم باید از خرید دام های متفرقه و ذبح آنها در ملاء عام کنار خیابانها، منازل و مغازه ها خودداری کنند.

فرهادی گفت: ذبح باید در مکان هایی که سازمان دامپزشکی با همکاری شهرداری ها تعیین و مشخص کرده اند و تحت نظر دامپزشک مستقر در محل انجام شود.

وی افزود: رها کردن خونابه ها و پسماندهای دام به ویژه در روستاها کار غیربهداشتی است که نباید انجام شود. در این شرایط عدم توجه به توصیه های بهداشتی می تواند باعث غالب شدن سوش دلتای کرونا در جامعه شود.

فرهادی در پایان با تاکید بر اینکه حتی در فضای باز نیز باید از ماسک استفاده کرد، گفت: تلفن 190 آماده رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در کمترین زمان ممکن در خصوص موارد غیربهداشتی در عید قربان است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید