نکته ای که به آن باید اشاره کنیم این موضوع است که قبل از انجام روکش های لمینت و کامپوزیتی دندان ها باید به دقت بررسی شوند و اگر نیاز به ترمیم و درمان دارند سریعا به درمان آنها اقدام کنیم.

کامپوزیت ها به چه مراقبت هایی نیاز دارند؟

امروزه افراد اهمیت زیادی برای لبخند خود قایل هستند. داشتن لبخندی زیبا مستلزم داشتن دندان های زیبا و مرتب و در عین حال سالم است. افراد تمایل دارند زمانی که لبخند می زنند دندان هایشان علاوه بر فرم مرتب رنگ ایده آلی نیز داشته باشند. روش های مختلفی وجود دارد که می توان برای اصلاح طرح لبخند از آنها کمک گرفت. از جمله این روش ها می توان به کامپوزیت  و لمینت دندان اشاره کرد. این دو روش مشکلاتی مثل فاصله ی بین دندان ها، بد رنگی دندان ها، ترک های ریز روی مینای دندان را برطرف می کنند. هریک از این دو روش مزیت های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. افراد باتوجه به شرایط  و وضعیت دندان های خود می توانند یکی از این دو روش را انتخاب کنند.

اگر بخواهیم کامپوزیت ها و لمینت ها را از نظر مراقبت های لازم با یکدیگر مقایسه کنیم شاید بتوانیم به قطعیت بگوییم که کامپوزیت ها به مراتب نیاز به مراقبت های بیشتری نسبت به لمینت ها دارند. هزینه ی کامپوزیت ها نیز نسبت به لمینت ها بسیار کم تر است. هرچه مراقبت از کامپوزیت ها با دقت بیشتری انجام شود، ماندگاری آنها به صورت چشمگیری افزایش می یابد.   

 از جمله مراقبت های لازم از کامپوزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامپوزیت ها نیاز به مراقبت های منظم و دوره ای دارند. پیشنهاد می کنیم  در فواصل زمانی مشخص برای بررسی وضعیت کامپوزیت ها به پزشک مراجعه کنید. این مراقبت ها این امکان را برای فرد ایجاد می کند تا در صورت بروز مشکل، زودهنگام آن را شناسایی کند و نسبت به درمان آن اقدام کند.
  •  معمولا نیاز است روزی دو بار نخ دندان بکشید. این کار باعث می شود از التهاب لثه ها جلوگیری شود. التهاب لثه ها به مرور باعث آسیب به دندان ها می شود.
  •  مسواک زدن بعد از هر وعده ی غذایی بسیار ضروری است. سعی کنید در هر وعده به طور متوسط 3 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.
  • از میل کردن و جویدن خوراکی های سخت جدا خودداری کنید. این موارد ممکن است صدمات جدی به کامپوزیت ها وارد کند.
  • اجسام فلزی و یا سفت را با دندان های خود نگه ندارید.
  • کامپوزیت ها رنگ پذیری بالایی دارند پس پیشنهاد می کنیم در مصرف خوراکی ها و غذاهایی رنگی، رب و سس ها بیشتر دقت کنید.

کامپوزیت ها ونییرزهای زیبایی دندان هستد. ماندگاری این ونییرزها موقتی است. هرچه افراد نکات مراقبتی و بهداشتی را بیشتر رعایت کنند به افزایش کیفیت و عمرآنها کمک می کنند. 

زمانی که از ونییرزهای زیبایی مثل لمینت ها و کامپوزیت ها استفاده می کنید باید از آنها مانند دندان های طبیعی خود و حتی بیشتر مراقبت کنید. حداقل روزانه باید دو بار مسواک بزنید، نخ دندان بکشید. علاوه بر آن مسواک زدن به شکل تهاجمی ممکن است باعث تحلیل بافت لثه شود. لثه از ونییرزها فاصله می گیرد و بخش اتصال دندان و کامپوزیت و یا لمینت نمایان می شود. هرچه تحلیل لثه بیشتر باشد این فاصله لثه تا دندان بیشتر خواهد شد. در این موارد ممکن است نیاز باشد کامپوزیت ها و لمینت ها را تعویض کنیم.

برای این که متوجه شویم که اصولی مسواک می زنیم باید دقت کنیم چه مدت طول می کشد تا مسواک ما شکل خود را از دست بدهد؟ اگر مسواک در طی یک یا دو ماه شکل وارفته به خود بگیرد احتمالا روش مسواک زدن بصورت اصولی نیست و به شکل تهاجمی مسواک می زنیم. بهتر است در شیوه ی مسواک زدن خود تجدید نظر کنیم. پیشنهاد می کنیم از مسواک های نرم استفاده کنید.

رعایت بهداشت علاوه بر این که سلامت دندان ها را تضمین می کند. عاملی بسیار ضروری برای ماندگاری تمام اقداماتی از جمله کامپوزیت، لمینت، بیلیچینگ و... است. هرچه مراقبت ها و حفظ اصول بهداشتی دقیق تر و بهتر باشد ماندگاری این روش ها نیز بیشتر خواهد بود.

مسواک زدن و کشیدن نخ دندان شاید برای از بین بردن بعضی پلاک های دندانی کافی نباشد. در این شرایط فرد باید بصورت دوره ای در فواصل زمانی مشخص به پزشک مراجعه کند. دندان ها معاینه شوند. پزشک پلاک های دندانی را که با استفاده از نخ دندان و مسواک برطرف نمی شوند را ازبین می برد. این پلاک ها اگر به موقع از بین نروند ممکن است باعث جدا شدن ونییرزها از دندان بشوند. طی این ویزیت های دوره ای پوسیدگی های احتمالی دندان ها به موقع شناسایی و درمان می شوند.

نکته ای که به آن باید اشاره کنیم این موضوع است که قبل از انجام روکش های لمینت و کامپوزیتی دندان ها باید به دقت بررسی شوند و اگر نیاز به ترمیم و درمان دارند سریعا به درمان آنها اقدام کنیم. این روکش های لمینت و کامپوزیت به هیچ عنوان جنبه ی درمانی ندارند و دندان ها قبل از نصب آنها باید سالم باشند.

در مصرف خوراکی ها و غذاهای سفت دقت کنید و سعی کنید این خوراکی ها را ابتدا قطعه قطعه کنید سپس آنها را میل کنید. وارد شدن ضربه و فشار مستقیم می تواند باعث لب پر شدن کامپوزیت ها بشوند. در صورتی که کامپوزیت ها لب پر شوند می توان آنها را ترمیم کرد.

افراد ممکن است عادات اشتباهی داشته باشند. به طور مثال در هنگام عصبانیت دندان های خود را به شدت به هم بفشارند و یا این که دندان قروچه داشته باشند. دندان قروچه می تواند باعث شکستن و لب پر شدن کامپوزیت ها شوند. در این موارد به فرد محافظ های مخصوص می دهند تا برای جلوگیری از آسیب به روکش ها از آنها استفاده کند.

روکش های لمینتی سطحی نرم دارند و میزان رنگ پذیری این روکش ها بسیار محدود و کم است. کامپوزیت ها نسبتا رنگ پذیری بیشتری دارند. در مصرف خوراکی ها و نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه که ممکن است رنگ کامپوزیت ها را تغییر دهند دقت کنید. درصورتی که کامپوزیت ها تغییر رنگ پیدا کنند می توان آنها را پالیش کرد تا به رنگ قبلی خود برگردند.

علاوه بر مواردی که به آنها اشاره کردیم، الکل نیز می تواند کامپوزیت ها را نسبت به رنگ پذیری مستعد تر کند. علاوه بر مشروبات الکلی بعضی خمیر دندان ها نیز حاوی مقادیری الکل هستند که بهتر است هنگام خرید به میزان الکل موجود در خمیر دندان توجه کنیم.

در آخر باید ذکر کنیم که بدون تردید کامپوزیت ها و لمینت ها جزو بهترین روش های اصلاح طرح لبخند محسوب می شوند. این دو روش هم مانند هر روش دیگری نیاز به مراقبت هایی دارند. این مراقبت ها به ماندگاری ونییرز ها کمک شایانی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

https://daya-dent.com/

09907575065

09905776468

02177978249

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید