مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با حضور ویدئوکنفرانسی حسن روحانی، رییس‌جمهور برگزار شد.

برگزاری مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بهره‌برداری از طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور با ارزش سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد.

در هشتاد و دومین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید ۳ طرح آب و خاک به مساحت ۶۶ هزار هکتار، ۴۴۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی، ۱۱۸ واحد طرح گلخانه‌ای و ۷ واحد طرح زیربنایی با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین ۱۴ طرح آبزی‌پروری و زیربنایی شیلات در استان‌های هرمزگان، بوشهر، قزوین و سیستان و بلوچستان از طریق ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

۶۶ هزار هکتار طرح‌های آب و خاک کشور شامل ۲۵ هزار هکتار طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، ۲۵ هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری و ۱۶ هزار هکتار سایر طرح‌های آب و خاک نیز در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسید.

میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح‌ها ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان است و اجرای این طرحها برای۱۳ هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

همچنین امروز ۹ طرح شیلاتی در استان هرمزگان شامل پنج طرح مزرعه پرورش میگو در مجموع با ۹۵۲ هکتار مساحت، ۲ طرح پرورش ماهی، یک طرح تکثیر میگو و طرح تکمیل بندر صیادی چیروئیه با وسعت ۱۹ هکتار با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۸ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید. این طرح‌ها برای ۹۰۱ نفر به صورت مستقیم، ایجاد اشتغال کرده است.

با افتتاح طرح‌های امروز در مجموع برای ۲۴ هزار و ۱۳۴ نفر شغل ایجاد می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید