اگر به دنبال تناسب اندام با رعایت کالری دریافتی هستید، می‌توانید از این میوه‌های صفر کالری و خوشمزه بهره ببرید. میوه‌ها با بهرهمندی از راه‌های دیگر نیز به لاغری و تناسب اندام شما کمک می‌کنند.

کالری میوه‌های مختلف و تاثیر آن بر رژیم غذایی

به گزاش سلام نو، امروزه اکثر زنان و مردان به دنبال یافتن یک رژیم غذایی مفید برای رسیدن به وزن ایده آل خود هستند. برخی به دنبال رژیم‌های سخت و کم کالری هستند تا بتوانند در کمترین زمان به وزن هدف خود دست یابند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام بهرهگیری از رژیم‌های بسیار کم کالری به همان اندازه که در کمترین زمان وزن کم می‌کنید، با دست کشیدن از رژیم فوری نیز وزن اضافه خواهید کرد. انواع میوه جزء خوراکی‌های کم کالری هستند که بسیاری برای رهایی از وزن اضافی به انواع رژیم‌های میوه روی می‌آورند. اگر به میوه‌ها و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود علاقه دارید همراه ما باشید تا با کالری انواع میوه و تاثیر آن بر رژیم غذایی آشنا شوید.

کالری میوه چقدر است؟

همه مواد خوراکی جز آب دارای کالری هستند. کالری مقدار انرژی است که شما با خوردن خوراکی مورد نظر وارد بدن خود می‌کنید. این مقدار کالری در انواع موادغذایی و خوراکی متفاوت است. پس، در طول روز موادخوراکی و غذایی با کالری‌های متفاوت وارد بدن می‌شوند. در این بین مفهومی به نام کالری منفی وجود دارد که بهتر است با آن آشنا شوید. برخی از مواد با کالری منفی، هنگام سوخت‌وساز در بدن، مقدار انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند، یعنی به نسبت انرژی ورودی، انرژی بیشتری از بدن خارج می‌کنند و به این طریق مصرف این غذاها به مصرف انرژی بیشتر که از طریق سوزاندن چربی‌های ذخیره‌ بدن صورت می‌گیرد، کمک می‌کند. علاوه بر سبزیجات برخی از میوه‌ها نیز دارای کالری منفی هستند که عبارتاند از:

توت‌فرنگی، سیب، هلو، آناناس، زغال‌اخته، گریپ‌فروت، هندوانه، گرمک و طالبی، انبه، نارنگی، لیموترش، پرتقال، تمشک

اگر به دنبال تناسب اندام با رعایت کالری دریافتی هستید، می‌توانید از این میوه‌های صفر کالری و خوشمزه بهره ببرید. میوه‌ها با بهرهمندی از راه‌های دیگر نیز به لاغری و تناسب اندام شما کمک می‌کنند.

● قند طبیعی: انواع میوه‌ها دارای قند طبیعی هستند که مصرف مواد غذایی شیرین با قند فرآوری شده و مصنوعی را کنترل می‌کنند. اگر در طول رژیم هوس خوردن شیرینی و شکلات کردید، می‌توانید به سراغ میوه‌ها بروید که علاوه بر قند کمتر، چربی و کالری کمتری را نیز به بدن وارد می‌کنند.

● فیبر و آب: میوه‌ها سرشار از آب و فیبر، بخش هضم نشدنی گیاهان، هستند که هر دو به افزایش احساس سیری در شما کمک میکنند. از این رو، در طول روز کمتر دچار احساس گرسنگی شده و کمتر غذا می‌خورید.

کالری انواع میوه

شما برای گنجاندن میوه‌ها در رژیم غذایی خود باید از میزان کالری آنها آگاه باشید. همراه ما باشید تا با کالری میوه‌های معمول آشنا شوید.

● یک موز، ۱۷۹ گرم: ۲۰۰ کالری

● یک فنجان انگور، ۱۵۱ گرم: ۱۰۴ کالری

● یک شلیل، ۱۵۰ گرم: ۱۴۴ کالری

● یک هلو، ۱۵۰ گرم: ۵۰ کالری

● یک آلو، ۶۶ گرم: ۳۰ کالری

● یک نارنگی، ۸۸ گرم: ۴۷ کالری

● یک انجیر، ۵۰ گرم: ۳۷ کالری

● یک زردآلو، ۳۵ گرم: ۱۷ کالری

● یک خرمالو، ۲۵ گرم: ۳۲ کالری

● هر خرما: ۲۰ کالری

● هرگیلاس: ۴ کالری

سخن آخر

در متن بالا با کالری انواع میوه و تاثیر آن بر رژیم غذایی آشنا شدید. اگر در دوران لاغری و تناسب اندام به سر می‌برید، می‌توانید از انواع میوه در رژیم خود برای احساس سیری بیشتر و بهرهمندی از انواع ویتامین‌ها و املاح آنها استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید