ماساژ پوست سر به تحریک جریان خون در پوست سر کمک می‌کند، که می‌تواند به تشویق رشد مو کمک کند.

رویش مجدد موهای سر با چند روش ساده و خانگی

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند منجر به ریزش مو شود. در پاره‌ای موارد غیر قابل درمان و دیگر موارد قابل درمان است. اگر موهای خود را از دست داده اید و یا در مرحله پیشرفت ریزش مو قرار دارید فرقی نمی‌کند این راهکارها به کمک شما می‌آیند.

همانطور که گفته شد عوامل بسیاری موجب ریزش مو می‌شوند، اما درمان‌های خانگی می‌توانند به کمک شما بیایند تا بتوانید از این اتفاق ناخوشایند در زیبایی و سلامتی خود را برطرف کنید.

۱. مصرف پروتئین بیشتر

بدن برای رشد موهای جدید به پروتئین نیاز دارد. ریزش مو می‌تواند به دلیل کمبود پروتئین ایجاد شود. برای نمونه مصرف تخم مرغ، آجیل، ماهی، گوشت قرمز و لوبیا را افزایش دهید.

۲. مصرف آهن بیشتر

آهن ماده مغذی دیگری است که بدن برای رشد موهای سالم به آن نیاز دارد. برخی از منابع غذایی غذایی شامل: صدف، عدس، صدف خوراکی، دانه کدو تنبل، اسفناج، لوبیا سفید، گوشت گاو و بوقلمون است.

۳. استفاده از روغن درمانی

پزشکان امروزه معتقد هستند برخی از روغن‌ها می‌توانند موجب تحریک ریشه و رشد موها شوند. برخی از روغن‌هایی که پزشکان برای درمان ریزش مو تجویز می‌کنند مانند درخت سرو، اسطوخودوس، رزماری و آویشن است که باید این روغن‌ها را با روغن‌های حامل مانند روغن گردو و یا روغن نارگیل مخلوط کنید.

۴. ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر به تحریک جریان خون در پوست سر کمک می‌کند، که می‌تواند به تشویق رشد مو کمک کند. برای این کار به وسیله نوک انگشتان پوست سر خود را ماساژ دهید.

۵. روغن دانه کدو تنبل

تحقیقاتی که در ۲۰۱۴ انجام شد نشان داده است که مصرف روغن دانه کدو تنبل در مردانی که ریزش مو از نوع آلوپسی دارند می‌تواند تا ۶۰ درصد به درمان این بیماری کمک کند.

۶. استرس

داشتن یک رژیم غذایی مغذی و پایین نگه داشتن سطح استرس می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را تشویق کند. / طلا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید