طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۳۰ میلیون تومان است که حتی اگر متقاضی یک خانه ۴۰ متری بخواهد بخرد حداقل ۱٫۲ میلیارد تومان باید خرید خانه هزینه کند.

سقف وام خرید مسکن افزایش می‌یابد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، هم‌اکنون سقف وام مسکن ۲۴۰ میلیون تومان است که رفتارهای قابل مشاهده برخی بازیگران بازار مسکن در چند روز اخیر نشان می‌دهد احتمالا این رقم در روزهای آینده تغییر کند. اخیرا وزیر راه و شهرسازی گفته وام مسکن تا ۵۰ درصد قیمت مسکن را هم پوشش می‌دهد. نهایت سقف وام مسکن هم‌اکنون ۲۴۰ میلیون تومان است و این اظهارات وزیر راه و شهرسازی ابهاماتی را به همراه داشت که آیا او حداقل از آمارهای رسمی منتشر شده درباره قیمت مسکن مطلع نیست که این طور اظهارنظری کرده است؟

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۳۰ میلیون تومان است که حتی اگر متقاضی یک خانه ۴۰ متری بخواهد بخرد حداقل ۱٫۲ میلیارد تومان باید خرید خانه هزینه کند. از نگاه برخی سخنان اخیر وزیر راه و شهرسازی هم می‌تواند سیگنال مثبتی درباره افزایش وام مسکن باشد.

در همین حال انتشار اخباری در مورد احتمال افزایش سقف وام خرید مسکن، به هجوم برخی سفته‌بازان برای خرید اوراق تسهیلات مسکن و فروش آنها با قیمت‌های بالاتر در ماه‌های آینده منجر شده است.خبرگزاری مهر در این مورد نوشته است: انتشار اخباری در خصوص احتمال افزایش سقف وام خرید مسکن سبب شده تا معاملات این روزهای اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن، با افزایش شدید عرضه مواجه شود.

علاوه بر این، دیروز پس از سال‌ها میزان وام نوسازی مسکن روستایی دو برابر و معادل ۱۰۰ میلیون تومان شد.

حمید رضا سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره جزییات پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی توضیح داده است که شش بانک از جمله مسکن، تجارت، صادرات، رفاه، کشاورزی و ملت از سمت بانک مرکزی دستورگرفته‌اند که این وام را پرداخت کنند و پیگیری‌ها برای پرداخت این وام از بانک‌های ملی و سپه هم ادامه دارد.

از سوی دیگر همچنین سقف وام مسکن پرداختی به کارکنان و بازنشستگان عضو صندوق نفت به منظور کمک به تأمین مسکن تا ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.اما در حال حاضر سقف وام مسکن چقدر است و برای بهره‌مندی از آن چقدر باید هزینه کرد؟ زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۳ میلیون و ۹۶۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۷۹۲ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند در مجموع باید ۲۸ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان پرداخت کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید