۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 55271865

شطرنج یک بازی استراتژیک است که بین دو نفر با استفاده از یک تخته شطرنجی مربع ۶۴ انجام می‌شود و شخصی که پادشاه دیگری را بدست می‌آورد برنده محسوب می‌شود. شطرنج تنها ورزشی است که توسط اکثر بزرگسالان و کودکان در جهان برگزار می‌شود.

روز جهانی شطرنج

۲۰ژوئیه

تاریخچه روز جهانی شطرنج

در سال ۲۰۱۳، روز جهانی شطرنج در ۱۷۸ کشور برگزار شد. انگیزه خلق این روز افزایش تعداد بازیکنان شطرنج در سراسر جهان و همچنین تشویق همه به امتحان این بازی خارق العاده است. گفته می‌شود ۷۰٪ جمعیت بزرگسال باید حداقل یک بار در طول زندگی خود این بازی را انجام داده باشند. بازی شطرنج می‌تواند به اصالت فرد کمک کند، زیرا قسمت راست مغز را فعال می‌کند، همچنین مهارت حل مسئله و ضریب هوشی را افزایش می‌دهد. بنابراین به نفع خودتان است که بازی را مرتباً انجام دهید.

اعتقاد بر این است که شطرنج توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بازی می‌شود که ناشی از بازی هند مدتی قبل از قرن ۷ است.

روز جهانی شطرنج هر ساله در ۲۰ ژوئیه(۲۰ جولای)، روزی که فدراسیون بین المللی شطرنج (FIDE) تاسیس شد، در سال ۱۹۲۴ جشن گرفته می‌شود. ایده بزرگداشت این روز به عنوان روز جهانی شطرنج توسط یونسکو پیشنهاد شده است و از سال ۱۹۶۶ به این ترتیب گرامی داشته میشود.

شطرنج یک بازی استراتژیک است که بین دو نفر با استفاده از یک تخته شطرنجی مربع ۶۴ انجام می‌شود و شخصی که پادشاه دیگری را بدست می‌آورد برنده محسوب می‌شود. شطرنج تنها ورزشی است که توسط اکثر بزرگسالان و کودکان در جهان برگزار می‌شود. شطرنج یک بازی در محیط داخلی منحصر به فرد است که می‌توان به سرعت آن را یاد گرفت اما تسلط بر آن چالش برانگیز است. شطرنج با گذشت زمان و با تغییر اندکی در قوانین اساسی، آزمایش زمان را تحمل کرده است. شطرنج مردم را با هنر، فرهنگ و علم پیوند می‌دهد. در این روز FIDE برای رویدادها و مسابقات برای بازیکنان در سراسر جهان سازماندهی می‌کند. روز جهانی شطرنج در نهایت افراد بیشتری را به بازی و لذت بردن از بازی ترغیب می‌کند.

گری کاسپاروف: "شطرنج به شما کمک می‌کند تا تمرکز کنید و منطق خود را ارتقا دهید. این به شما می‌آموزد که طبق قوانین بازی کنید و مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرید، چگونگی حل مسئله در یک محیط نامشخص. "

انجام بازی مکرر در روز جهانی شطرنج را به عنوان یک نکته در نظر بگیرید. تخته شطرنج خود را از انباری‌ها بیرون بیاورید و شریکی پیدا کنید تا با شما شطرنج بازی کند. اگر بازی بلد نیستید، روز جهانی شطرنج را فرصتی برای یادگیری بازی قرار دهید. این روز معمولاً در سطح جهانی توسط شطرنج بازان حرف‌های و منظم و همچنین توسط فراگیران گرامی داشته می‌شود. هدف این روز تبلیغ بازی و مزایای مختلف آن است. دوستداران شطرنج می‌توانند دوستان خود را به جشن گرفتن این ورزش با یک مسابقه دعوت کنند و از این طریق می‌توانید دیگران را به انجام بازی تشویق کنید. بازی‌های شطرنج در اینترنت در دسترس هستند، بنابراین اگر شریک یا تخته شطرنج پیدا نکردید، می‌توانید برای بازی از اینترنت استفاده کنید. شما می‌توانید در زندگی خود به بچه ها شطرنج یاد دهید. همچنین می‌توانید در یکی از باشگاه ها شرکت کنید تا در مسابقات بازی کنید. با استفاده از هشتگ #ChessDay عکس ارسال کنید و جشن‌های خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

● آیا میدانید؟

شطرنج در ایستگاه‌های قطب جنوب روسیه ممنوع است، زیرا یک مسابقه شطرنج سال ۱۹۵۹ چنان گرم شد که یک بازیکن با تبر یخ به دیگری حمله کرد.

● آیا میدانید؟

اولین باری که کامپیوتر در یک نوع شطرنج حریف انسانی را شکست داد، در سال ۱۹۵۶ در آزمایشگاه علمی لوس آلاموس بود. بازیکن انسانی یک هفته قبل از بازی یاد گرفته بود که چگونه شطرنج بازی کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید