اولین جراحی زیبایی بینی اواخر قرن هجدهم میلادی توسط یک پزشک غربی به نام جان اورلاندو انجام شد که به شکل خیلی ابتدایی روی تیپ نوک بینی و دو سوم پشت بینی تغییراتی را اعمال ‌کرد. در سال ۱۸۹۹ دو نفر به شکل همزمان و بدون اطلاع از هم جراحی زیبایی بینی را به شکل جدی‌تری شروع کردند.

شیوه‌های مدرن پزشکی برای عمل جراحی بینی

به گزارش سلام نو، یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در بین جهانیان عمل جراحی بینی است که هزینه نسبتاَ بالایی را به خود اختصاص داده است. همانطور که می‌دانید بینی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تعیین زیبایی صورت است و از این رو هر ساله افراد زیادی در سراسر دنیا اقدام به انجام این عمل دردناک و البته گران قیمت‌ می‌کنند. اما این عمل تا چه حد می‌تواند در زیبایی شما نقش داشته باشد؟ بهترین دکتر برای انجام این عمل باید چه شرایطی را دارا باشد؟ بهترین روش عمل زیبایی چه روشی است؟ آیا پرداخت هزینه زیاد برای جراحی تضمینی بر کیفیت عمل است؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که به فکر انجام عمل زیبایی بینی هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتماَ این مطلب را تا اخر بخوانید.

تاریخچه عمل زیبایی بینی

اولین جراحی زیبایی بینی اواخر قرن هجدهم میلادی توسط یک پزشک غربی به نام جان اورلاندو انجام شد که به شکل خیلی ابتدایی روی تیپ نوک بینی و دو سوم پشت بینی تغییراتی را اعمال ‌کرد. در سال ۱۸۹۹ دو نفر به شکل همزمان و بدون اطلاع از هم جراحی زیبایی بینی را به شکل جدی‌تری شروع کردند. یکی دکتر جوزف بود و دیگری گودال نام داشت.

درست از همین جا بود که دو مکتب کاملاً جدا در رینوپلاستی متولد شد، یکی مکتب ریداکشن رینوپلاستی که دکتر جوزف بنیانگذارش بود و دیگری مکتب پرزرویشن رینوپلاستی که گودال آن را بنیان گذاری کرد. اتفاق عجیب و جالبی که افتاد و باعث شد سرنوشت عمل رینوپلاستی در کل دنیا متحول شود این بود که گودال بیخیال رینوپلاستی شد و به مطالعه و کار در کلینیک آلرژی شناسی مشغول شد. ولی جوزف با قدرت بیشتری در مسیر جراحی پلاستیک قدم برداشت و باعث شد که روش ریداکشن رینوپلاستی در کل دنیا پخش شود و روش پرزرویشن به فراموشی سپرده شود. با گذشت زمان و با عدم موفقیت در حوضه ریداکشن رینوپلاستی مشخض شد که بهترین روش جراحی بینی همان روش پرزرویشن بوده است. پس دوباره وارد حوضه کاری متخصصان بینی قرار گرفت.

آیا درباره روش پرزرویشن چیزی می‌دانید؟

در روش معمول جراحی بینی حفظ شکل حاصل شده در اتمام عمل به شدت تحت تاثیر روند ترمیم بافتی قرار می­گیرد. در نتیجه علی­رغم نتیجه مطلوب در ماه­های اول بعد از عمل، تغییر شکل و ایجاد مشکلات ظاهری و تنفسی بعد از گذشت یکسال بسیار شایع بوده و یکی از معضلات گریبانگیر پزشک و بیمار است. اغلب شاید شنیده باشید که می‌گویند: بینی آن اوایل خیلی خوب بود و رفته رفته فرمش به هم خورد. در روش پرزورویشن این تغییرات به شدت کاهش می‌یابند و بعد از گذشت مدت زمان طولانی هم شکل اولیه خود را حفظ می­کنند و همه اینها به خاطر این است که تمام اتصالات کلیدی بینی و لیگمان‌ها دست نخورده باقی می‌مانند و تحت تاثیر روند ترمیم زخم قرار نمی‌گیرند. همچنین این که در روش پرزورویشن چون دریچه‌های داخلی بینی برش نمی‌خورند و تخریب نمی‌شوند از نظر عملکرد تنفسی دارای مزایای فراوان هستند. در این روش علاوه بر حفظ ساختار دریچه‌های داخلی نوع عملکرد آنان نیز رضایت بخش‌تر است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید