پاکستان نسبت به تصمیم کابل مبنی بر فراخواندن دیپلمات‌هایش از خاک این کشور ابراز تاسف کرد و خواستار تجدید نظر دولت افغانستان در این خصوص شد.

واکنش پاکستان به تصمیم اخیر کابل

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: وزارت خارجه پاکستان از تصمیم دولت افغانستان مبنی بر فراخواندن سفیر و دیپلمات های ارشد این کشور از اسلام‌آباد در پی ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان ابراز تاسف کرد.

کابل این تصمیم را از آن رو اتخاذ کرده تا همه تهدیدهای امنیتی در نظر گرفته و برطرف شوند.

وزرات خارجه پاکستان در بیانیه ای در همین زمینه اعلام کرد: تصمیم دولت افغانستان مبنی بر فراخواندن سفیر و دیپلمات های ارشد این کشور از پاکستان تاسف برانگیز و ناگوار است. خبر ربوده شدن و اذیت و آزار دختر سفیر این کشور در اسلام آباد بنا بر دستورات نخست وزیر در بالاترین سطح در دست تحقیق، بررسی و پیگیری است.

این وزراتخانه همچنین افزود که امنیت سفیر افغانستان، خانواده وی و کارکنان سفارت و کنسولگری افزایش یافته است.

وزارت خارجه پاکستان در پایان گفت: وزیر خارجه با سفیر افغانستان دیدار و تمام اقدامات انجام شده توسط دولت را در این زمینه مشخص کرد و به وی از همکاری تمام و کمال (در این زمینه) اطمینان خاطر داد. ما امیدواریم که دولت افغانستان در تصمیمش تجدید نظر کند.

در پی ماجرای ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان و شکنجه وی، کابل از فراخواندن سفیر خود از اسلام آباد به دستور رئیس جمهور افغانستان خبر داد.

وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: در پی ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان، اشرف غنی، سفیر و دیگر دیپلمات‌ها (افغانستان) را تا زمان از بین رفتن تهدیدات امنیتی، به کابل فرا خواند.

افغانستان در واکنشی اعتراض‌آمیز به ماجرای ربوده شدن دختر سفیر این کشور در پاکستان، سفیر پاکستان در کابل را به وزارت خارجه افغانستان احضار کرده بود.

وزارت خارجه افغانستان پیشتر نیز با انتشار بیانیه ای، ربوده شدن دختر سفیر این کشور در پاکستان توسط افراد ناشناس را تایید کرده بود.

این وزراتخانه اعلام کرده بود که «سلسله علی خیل» دختر سفیر این کشور در اسلام آباد که در راه مراجعه به منزل خود بوده، برای چند ساعت توسط افراد ناشناس ربوده شده و مورد شکنجه قرار گرفته است.

«گران هیواد» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان تایید کرده که علی خیل دستکم برای پنج ساعت در دست گروگانگیرها اسیر بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید