سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره مدعی شد این رژیم نقشی در بحران سد النهضه نداشته است.

موضع واحدی نسبت به طرف‌های بحران سد النهضه داریم

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روزنامه القدس العربی نوشت: سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره اعلام کرد: ما به صورت واضح و صریح اظهارات اخیر درباره دست داشتن در بحران سد النهضه را تکذیب می‌کنیم. دولت و مردم اسرائیل به ثبات مصر و سلامتی شهروندانش توجه دارند. یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در حاشیه نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه اروپا این موضوع را توضیح داد.

این سفارتخانه اعلام کرد: ما موضع واحدی نسبت به طرف‌های بحران سد النهضه داریم. ما به اندازه کافی آب داریم که نیازهایمان را برآورده کند و همواره آماده گسترش همکاری مشترک در زمینه تکنولوژی آب با مصر هستیم. امیدواریم مذاکرات ثبات و آسایش را برای ملت‌های مصر، اتیوپی و سودان به همراه داشته باشد.

مصطفی بکری، یکی از اصحاب رسانه و عضو پارلمان مصر اخیرا گفته بود: بحران سد النهضه سیاسی است و هدف آن رساندن آب رود نیل به اسرائیل است.

ضیاء الدین داوود، عضو پارلمان مصر نیز اسرائیل را به استفاده از اتیوپی برای فشار بر مصر جهت رسیدن به "اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات" متهم کرد.

هشتم ژوئیه شورای امنیت طی نشستی بر لزوم ازسرگیری مذاکرات سد النهضه با نظارت اتحادیه آفریقا برای امضای توافق قانونی الزام آور میان سودان، اتیوپی و مصر تأکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید