لواشک از تنقلات خوشمزه و پرطرفدار است، در گزارش زیر طرز تهیه لواشک خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه درست کردن لواشک خوشمزه در ماکروفر + مواد لازم

به گزارش سلام نو، طعم و مزه‌ای که لواشک‌های خانگی دارند همیشه متفاوت بوده و می‌توان گفت حتی آسوده خاطرتر خواهیم بود از بهداشت آن و نحوه درست کردنش، اما متاسفانه ممکن است خیلی از افراد به دلیل شرایط جغرافیایی مرطوبی که دارند و یا نداشتن محیطی برای خشک کردن لواشک نتوانند در خانه لواشک درست کنند، زیرا آب و هوای مرطوب موجب کپک زدن لواشک می‌شود و نداشتن فضایی مناسب و تمیز هم موجب می‌شود که از بهداشتی بودن لواشک شک داشته باشیم.

ما در این محتوا سعی داریم طرز تهیه لواشک در ماکروفر را برای شما عزیزان شرح دهیم تا به سادگی بتوانید در منزل و در هر شرایط آب و هوایی که هستید لواشک مورد علاقه خود را درست کنید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه لواشک در ماکروفر

۱۰۰ گرم آلو یا هر نوع میوه دیگری که دوست دارید لواشک آن را درست کنید
یک پیمانه آب
نمک به مقدار کافی

مراحل طرز تهیه لواشک در ماکروفر

در مرحله اول آلوها را به خوبی شسته و سپس از هسته‌ها را از آن جدا کنید، چنانچه جدا کردن هسته از آلوها به راحتی انجام نشد می‌توانید پس از پخته شدن آن را جدا کنید، پس برای این مرحله بعد از شستن تمام آلوها را به قابلمه آبی که از قبل آماده کرده‌اید اضافه کنید و اجازه دهید با شعله کم ملایم به آرامی بپزد.

مرحله دوم پس از پخته شدن آلوها است، چنانچه آلوها کاملا پخته و له شده‌اند به آن زمان دهید تا کاملا سرد شود. پس از سرد شدن آلوها، آن را از صافی رد کنید تا بتوانید هسته‌ها را جدا کنید. چنانچه به لواشک ترش علاقه دارید فقط هسته‌ها را جدا کنید و مابقی پوسته آلو را جدا نکنید و مجدد به ظرف لواشک برگردانید.

مرحله سوم پس از جدا کردن هسته ریختن مواد درون مخلوط کن است این کار برای یکدست‌تر شدن لواشک است. در این مرحله لازم است که نمک نیز اضافه شود.

در مرحله چهارم مجددا قابلمه را بر روی گاز قرار دهید و شعله را کم کنید، زمان بدید تا آب باقی مانده داخل آن کاملا بخار شود و در تمام مدت سعی کنید آن را هم بزنید که ته نگیرد.

پس از انجام تمام مراحل بالا نوبت به مرحله پنجم می‌رسد، داخل سینی فر را با استفاده از کاغذ روغنی بپوشانید و بر روی آن کاغذهای نسوز مخصوص فر را قرار دهید، پس از آماده کردن سینی مواد لواشک را به روی پارچه انتقال دهید اما دقت کنید که قطر آن بیشتر از ۵ میلیمتر نشود. توصیه می‌شود سینی فر را در طبقه بالای ماکروفر قرار دهید و ماکروفر را بر روی کم‌ترین دما تنظیم می‌کنید و ۱۲۰ الی ۱۸۰ دقیقه زمان می‌دهید تا آب لواشک کاملا گرفته شود و سفت و تیره شود.

در مرحله آخر چک کنید که حتما لواشک سفت شده باشد تا بتوان به راحتی ان را از پارچه جدا کرد، چنانچه بخش‌های کنار لواشک تیره شده اما هنوز سفت نشده است بهتر است سینی لواشک را بیرون آورید ۶۰ الی ۱۲۰ دقیقه در دمای داخل خانه بگذارید بماند و سپس مجددا داخل ماکروفر با همان دما قرار دهید. با این کار حتما لواشک سفت و یکدست خواهد بود.

پس از بیرون آوردن لواشک از داخل فر با استفاده از یک کاتر لواشک را صاف و بر روی سطح آن برش‌های نواری ایجاد کنید و از طریق یک لایه کاغذ روغنی آنها را رول کنید تا لایه‌های لواشک به یکدیگر نچسبند. / ویرگول

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید