بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیلکرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» نشان می‌دهد که در بهار امسال ۴۰.۳ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیل دانشگاهی بوده‌اند.

چند درصد افراد تحصیل کرده در کشور بیکار هستند؟ / جدول

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، بررسی تازه‌ترین آمار مربوط به وضعیت نیروی کار مربوط به بهار سال ۱۴۰۰ که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده نشان می‌دهد که ۹۲۴ هزار و ۳۹۴ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند؛ یعنی در بهار امسال ۱۳.۴ درصد از کل جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی، بیکار بوده‌اند.

این نرخ همچنین در بین زنان بیش از مردان است به طوری که ۴۴۹ هزار و ۴۱۲ نفر از این جمعیت را مردان و ۴۷۴ هزار و ۹۸۲ نفر را زنان به خود اختصاص می‌دهند؛ از نظر درصدی نیز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گروه مردان ۹.۴ درصد و گروه زنان ۲۲.۴ درصد است.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در گروه مردان در بهار سال جاری نسبت به بهار سال ۹۹، ۰.۹ درصد کاهش و در گروه زنان ۲.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

۴۰.۳ درصد از بیکاران کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

همچنین در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۰۴ نفر بیکار در کشور داریم که بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیلکرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» حاکی از آن است که ۴۰.۳ درصد بیکاران کشور، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند که این سهم در بهار سال ۹۹، ۳۶ درصد بود.

البته سهم «جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل از کل شاغلان» با رشد مواجه بوده به طوری که این سهم ۰.۱ درصد افزایش داشته است؛ اما نسبت رشد جمعیت بیکار فارغ‌التحصیل همچنان طی سال‌های گذشته بیش از رشد جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل است.

تعداد کل بیکاران کشور (۱۵ ساله و بیشتر) ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۶۰۴ نفر
تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار ۹۲۴ هزار و ۳۹۴ نفر
تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار زن ۴۷۴ هزار و ۹۸۲ نفر
تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار مرد ۴۴۹ هزار و ۴۱۲ نفر
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید