هنگام بروز مشکلات گوارشی ، بروز کمبودها و برخی از اختلالات ناشی از تغذیه نادرست و سایر بیماری ها می توان به دکتر تغذیه مراجعه کرد، از این زمانی که درد قفسه سینه و تپش قلب ناشی از مشکلات گوارشی یا مشکلات تغذیه ای فرد باشد، دکتر تغذیه با ارائه برنامه غذایی مناسب و همچنین ایجاد تغییر در سبک زندگی فرد، به درمان انواع درد قفسه سینه و تپش قلب خواهد پرداخت.

بررسی ارتباط انواع درد قفسه سینه و تپش قلب با خدمات دکتر تغذیه و مشاوره قلب و عروق

درد قفسه سینه و تپش قلب از جمله مشکلاتی قلبی و عروقی هستند که در افراد بسیاری بروز می کنند، به طوری که این مشکلات برای یکبار هم که شده برای شمایی که در حال خواندن این متن هستید، نیز رخ داده است، در همین راستا در این مقاله، ارتباط انواع درد قفسه سینه و تپش قلب با خدمات دکتر تغذیه و مشاوره قلب و عروق مورد بررسی قرار گرفته شده است.

بررسی ارتباط انواع درد قفسه سینه و تپش قلب با خدمات دکتر تغذیه و مشاوره قلب و عروق

■ انواع درد قفسه سینه و تپش قلب چیست؟

درد قفسه سینه احساس درد و فشاری در نواحی مختلف قفسه سینه است به طوری که این فشار و درد در برخی موارد قسمت سمت چپ، قسمت سمت راست، وسط سینه، جناغ سینه و یا در پشت سینه احساس می شود که با توجه به علت ایجاد کننده انواع درد قفسه سینه، نوع درد آن نیز متفاوت خواهد بود و ممکن است به صورت درد تیز، درد سوزشی( تیر کشیدن)، تنگی نفس یا فشار شدید در قفسه سینه احساس گردد.

علت درد قفسه سینه

همان طور که درد قفسه سینه انواع مختلفی دارد، به دلایل مختلفی نیز این عارضه در فرد بروز می کند که عبارتند از:

● مشکلات گوارشی و معده

● مشکلات قلبی و عروقی

● اختلالات روانی و عاطفی

● بیماری های عضلانی - اسکلتی

● بیماری های ریوی

لطفاً بخوانید: آیا مشاوره قلب و عروق و دکتر تغذیه می تواند به درمان انواع درد قفسه سینه و تپش قلب کمک کند؟

عارضه تپش قلب چیست؟

عارضه تپش قلب به حالتی اطلاق می شود که فرد افزایش ضربان قلب خود را در ناحیه گردن و قفسه سینه با تنگی نفس و حس مور مور شدن، احساس می کند.

تپش قلبی که در اثر عوامل نظیر؛ مصرف مواد غذایی شیرین و پرکالری، ورزش های سنگین، سرماخوردگی، افزایش استرس، تغییرات هورمونی زنان، مشکلات تیروئیدی، فشار خون بالا، مصرف الکل، دیابت و... بروز می کند، تپش قلب عادی محسوب می شود و عارضه خطرناکی نخواهد بود و با استراحت کافی و همچنین با برطرف نمودن عامل ایجاد کننده، تپش قلب نیز رفع خواهد شد.

تپش قلبی که همراه با غش، تنگی نفس شدید، درد شدید قفسه سینه و گیجی همراه باشد، عارضه خطرناکی محسوب می شود از این رو لازم است فرد سریعا به مراکز درمانی جهت مداوا مراجعه کند.

■ دکتر تغذیه و متخصص قلب و عروق چه می کنند؟

متخصص قلب و عروق کلیه مشکلات و بیماری های مرتبط با قلب و عروق را از طریق معاینات تشخیصی و آزمایشات بالینی مورد بررسی و  درمان قرار می دهد.

جهت تشخیص مشکلات قلب و عروق یک پزشک قلب و عروق می تواند تست های متعددی نظیر؛ تست ورزش، تست الکتروکاردیوگرام، تست ECG، تست اکوکاردیوگرام، کاتتریزاسیون قلب و ... را تجویز نماید.

دکتر تغذیه کیست؟

یک متخصص تغذیه با دانش تخصصی خود در زمینه خواص و اهمیت مواد غذایی، میزان و نوع تغذیه انسان ها را براساس وضعیت آنها برای یک زندگی سالم تعیین می کند.

متخصصان تغذیه می توانند به عنوان متخصص تغذیه بالینی( ارائه رژیم درمانی)، متخصص تغذیه ورزشی( کمک به بهبودی ورزشکاران آسیب دیده و زمان بندی و تعیین تغذیه مناسب) و ... در امکان مختلف به فعالیت بپردازند.

تعیین یک برنامه غذایی سالم توسط دکتر تغذیه برای افراد مختلف با توجه به شرایط زندگی و سن افراد انجام می شود.

بررسی ارتباط انواع درد قفسه سینه و تپش قلب با خدمات دکتر تغذیه و مشاوره قلب و عروق

وظایف دکتر تغذیه:

در یک نگاه کلی می توان وظایف دکتر تغذیه این چنین برشمرد:

● ارزیابی بهداشتی مراجعین

● تدوین برنامه غذایی جهت دستیابی به اهداف بهداشتی، تغذیه ای ک وزنی

● تعیین میزان مواد مغذی غذاها

● نظارت بر روند درمان بیماران در طول زمان

● ایجاد انگیزه در بیمار برای تغییر سبک زندگی

مشاوره قلب و عروق و دکتر تغذیه چگونه  انواع درد قفسه سینه و تپش قلب را درمان می کنند؟

یک متخصص قلب و عروق بر روی تشخیص، درمان دارویی و جلوگیری از بیماری های مربوط به قلب و عروق تمرکز دارد.

چنانچه انواع درد قفسه سینه و تپش قلب توسط پزشک عمومی در فرد تشخیص داده شود، بیمار به متخصص قلب و عروق ارجاع داده خواهد شد. متخصص قلب و عروق ابتدا علائم و سابقه بیماری فرد را بررسی می کند و در این میان جهت تشخیص دقیق تر ممکن است آزمایشاتی نیز جهت تشخیص بهتر بیماری تجویز کند.

سپس تصمیم می گیرد که آیا شرایط  بیمار به گونه ای است که خودش بتواند بیماری را درمان کند یا اینکه باید بیمار را به پزشک دیگری جهت درمان موثرتر معرفی کند.

اگر متخصص قلب و عروق عمل جراحی برای بیمار تجویز کند، بیمار به جراح قلب و عروق(  تخصص در زمینه جراحی قلب، شش ها و رگ های خونی) معرفی خواهد شد.

درمان انواع درد قفسه سینه و تپش قلب توسط دکتر تغذیه:

همان طور که اشاره شد، هنگام بروز مشکلات گوارشی ، بروز کمبودها و برخی از اختلالات ناشی از تغذیه نادرست و سایر بیماری ها می توان به دکتر تغذیه مراجعه کرد، از این زمانی که درد قفسه سینه و تپش قلب ناشی از مشکلات گوارشی یا مشکلات تغذیه ای فرد باشد، دکتر تغذیه با ارائه برنامه غذایی مناسب و همچنین ایجاد تغییر در سبک زندگی فرد، به درمان انواع درد قفسه سینه و تپش قلب خواهد پرداخت.

جهت درمان به موقع و موثر انواع درد قفسه سینه و تپش قلب متخصصان قلب و عروق با متخصصان تغذیه می توانند همکاری مناسبی داشته و از نظرات تخصصی همدیگر استفاده های لازم را داشته باشند.

چنانچه مایل به دریافت مشاوره آنلاین از متخصصان قلب و عروق و تغذیه در رابطه با انواع درد قفسه سینه و تپش قلب هستید، می توانید به وب سایت پزشکی ارائه دهنده خدمات پزشکی  آنلاین پذیرش 24 مراجعه کنید.

لیست اسامی متخصصان قلب و عروق و تغذیه مشغول به فعالیت در سایت پذیرش 24 به راحتی قابل مشاهده بوده و با بررسی سوابق و بیوگرافی آنها می توان یک یا چند پزشک را جهت دریافت مشاوره آنلاین انتخاب نمود.

امکان ارتباط مستقیم با پزشکان متخصص بدون انتظار کشیدن، امکان انتخاب نوع ارتباط( تلفنی یا متنی)، پرداخت حق ویزیت با تعرفه بیمه، پرداخت آنلاین هزینه مشاوره، تعیین مدت زمان مشاوره و دریافت مشاوره بدون محدودیت زمانی و مکانی از جمله مزیت های مشاوره های آنلاین پزشکی سایت پذیرش 24 می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید