اسفناج به‌خاطر مقدار بالای نیترات به عضله‌سازی کمک می‌کند و مصرف روزانه سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج عملکرد عضله‌سازی را تقویت می‌کند.

تقویت عضلات با مصرف این سبزیجات

به گزارش سلام نو، سبزیجات برای بدن بسیار مفیدند. گنجاندن سبزیجات در بین وعده های غذایی باید به شکل عادت دربیاید. برخی از سبزیجات موجب تقویت عضلات می شود. بنابراین اگر شما هم دچار ضعف عضلات هستید بهتر است سبزیجات مفید برای بدن تان را بشناسید.خوردن سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، کاهو، کلم و... به تحریک عملکرد عضلات کمک می‌کند و این تاثیر علاوه بر هر نوع فعالیت ورزشی در این زمینه خواهد بود.

همه ما بارها قدرت ملوان زبل را پس از خوردن اسفناج دیده‌ایم و آن را طنز دانسته‌ایم اما در واقع، سبزیجات برگ‌دار تاثیر جدی در تقویت عضلات دارند.

اسفناج عضله‌سازی می کند

اسفناج به‌خاطر مقدار بالای نیترات به عضله‌سازی کمک می‌کند. نتایج مطالعات محققان استرالیایی که به‌تازگی در نشریه Journal of Nutrition منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف روزانه سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج عملکرد عضله‌سازی را تقویت می‌کند.

محققان برای تایید این مسئله، اطلاعات پزشکی و سلامت ۳۷۵۹ داوطلب را طی ۱۲ سال ارزیابی کردند. آنها متوجه شدند دریافت روزانه نیترات بالا از طریق سبزیجات باعث تقویت ۱۱ درصدی عضلات می‌شود و چنین افرادی ۴ درصد سریع‌تر از دیگران راه می‌روند. این تاثیر علاوه بر هر نوع فعالیت ورزشی برای تقویت عضلات ذکر شد.

سبزیجات برگ‌دار تقویت کننده عضلات

عملکرد عضلات برای حفظ سلامت عمومی بدن و به‌خصوص استحکام استخوان‌ها در سنین میانسالی و سالمندی ضروری است و خطر به‌زمین افتادن و شکستگی استخوان‌ها را کاهش می‌دهد. محققان توصیه می‌کنند برای تقویت عضلات، علاوه بر تغذیه متعادل و گنجاندن سبزیجات برگ‌دار در رژیم روزانه، ورزش به‌خصوص تمرینات تقویت عضلات جدی گرفته‌ شود. علاوه ‌بر نیترات، مقدار بالای ویتامین‌ها و املاح موجود در سبزیجات نیز مزیت دیگر مصرف سبزیجات نسبت به مکمل‌ها خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید