وزارت دفاع افغانستان از پس گرفتن ۱۷ شهرستان که تحت کنترل گروه طالبان درآمده بود، خبر داد.

۱۷ شهرستان افغانستان از دست طالبان آزاد شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، "فواد امان" معاون سخنگو وزارت دفاع افغانستان اضافه کرد که مناطق وسیعی در مسیر استانهای سمنگان و بلخ از وجود طالبان پاکسازی و حمله طالبان به شهر شبرغان مرکز استان جوزجان به سختی شکست خورده و تلفات سنگینی بر طالبان وارد شده است.

به گفته وی در اطراف شهر شبرغان ۸۱ کشته طالبان در صحنه نبرد باقی مانده و برخی منابع از کشته شدن فرمانده عمومی جنگ طالبان در این استان نیز خبر داده اند.

او تصریح کرد که در ۴۸ ساعت گذشته چهار شهرستان را در استانهای بامیان، نیمروز و پروان از کنترول طالبان خارج کرده اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته که جنگجویان این گروه تنها از ۴ شهرستان عقب نشینی کرده اند.

طالبان این روزها بر شهر قندهار در جنوب این کشور متمرکز شده و حملات سنگینی را به  مواضع نیروهای دولتی آغاز کرده و پیشروهایی در این منطقه داشته اند.

استاندار قندهار افغانستان  با بیان اینکه پیشروی طالبان در این مناطق به دلیل برتری نظامی این گروه نبوده بلکه معامله برخی از افراد و بزرگان قوم باعث این پیشروی شده و هشدار داد که وضعیت در روزهای اخیر تغییر خواهد کرد.

روح الله خان‌زاده گفته است که این افراد برخی مناطق را بدون درگیری به طالبان واگذار کرده اند و قندهار از نظر نظامی سقوط نکرده است.

استاندار قندهار گفته است که برخی پاسگاه ها در شهرستانهای این استان وجود دارد که چهار روز پیش رها شده و طالبان تاکنون هم به آن پاسگاه ها نرفته اند.

اما وی هشدار داده است که پس از شکست طالبان با افرادی که در سقوط این پاسگاه ها دست داشته اند تسویه حساب خواهد کرد.

گروه طالبان همچنین شب گذشته به تعدادی  مناطق مرزی شهرستان جاغوری حمله کردند و پس از نبرد شدید با نیروهای دولتی شکست خورده و با دادن تلفات مجبور به عقب نشینی شدند. طالبان حدود ۲۵ روز پیش حملات خود را بر شهرستان شیعه نشین جاغوری آغاز کردند که تاکنون نیز درگیری ادامه دارد .

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید