مهمترین راهکار برای پیشگیری از بالا رفتن تعداد مبتلایان مراجعه سریع به مراکز بهداشتی و درمانی با مشاهده نخستین علائم بیماری است.

جدیدترین و مهمترین علائم ابتلا به کرونا اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون علوم پزشکی گیلان، مهمترین راهکار برای پیشگیری از بالا رفتن تعداد مبتلایان را مراجعه سریع به مراکز بهداشتی و درمانی با مشاهده نخستین علائم بیماری دانست و اضافه کرد: کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی شدید بروز می کند.

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا همچنان در استان گیلان در حال افزایش است، اظهار کرد: تعداد کل بستری های استان به بیش از ۵۲۰ نفر رسیده است.

وی از بستری شدن ۸۳ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: طی یک هفته گذشته روند صعودی مبتلایان به کووید۱۹ را در استان شاهد بودیم، اما با توجه به اجرای فرایند واکسیناسیون برای گروه سنی ۷۰ سال به بالا، تعداد مبتلایان این گروه سنی روند کاهشی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه روزانه ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دوز واکسن تزریق می شود، تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در استان از میانگین کشوری بالاتر است، اما باید ظرفیت روزانه تزریق واکسن در گیلان را به ۲۴ هزار دوز برسانیم.

حیدرزاده، با اشاره به وجود ویروس دلتا در استان، گفت: هیچ کمبودی در حوزه واکسن در گیلان وجود ندارد و فرایند واکسیناسیون با نوبت دهی به گروه های سنی هدف توسط شبکه های بهداشت و درمان استان با سرعت بیشتری صورت می گیرد و مردم باید پس از ثبت نام در سامانه «salamat.gov.ir» منتظر دریافت پیامک برای دریافت واکسن باشند.

وی مهمترین راهکار برای پیشگیری از بالا رفتن تعداد مبتلایان را مراجعه سریع به مراکز بهداشتی و درمانی با مشاهده نخستین علائم بیماری دانست و اضافه کرد: کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی شدید بروز می کند لذا افراد به مراکز جامع خدمات سلامت یا خانه های بهداشت مراجعه و بعد از تست دادن، راهنمایی لازم را دریافت کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون برای بخش عمده جامعه، عنوان کرد: شناسایی افزاد دارای علائم سرماخوردگی و ایزوله کردن آنها نیز در کنترل ویروس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید