شرایط استان هرمزگان متفاوت با سیستان و بلوچستان است؛ شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان با واریانت دلتا رو به افزایش است.

تهران با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: روند ابتلا به کرونا در تهران رو به افزایش است با این حال با مشکل کمبود تخت مواجه نیستیم.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به بروز پیک پنجم در جنوب کشور اظهار کرد: روند افزایش شمار مبتلایان به کرونا با واریانت دلتا در استان سیستان و بلوچستان متوقف شده و رو به کاهش است.

او افزود: اما شرایط استان هرمزگان متفاوت با سیستان و بلوچستان است؛ شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان با واریانت دلتا رو به افزایش است. در استان مازندران نیز هنوز مواد ابتلا و بستری‌ها رو به افزایش است.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: متاسفانه در استان هرمزگان دستورالعمل‌های بهداشتی به طور دقیق رعایت نمی شود و به همین دلیل شرایط بیماری کرونا در هرمزگان کمی متفاوت با سیستان و بلوچستان است. مردم سختی ها را تحمل کنند و امیدوارم این مدت نیز شیوه نامه‌ها را بهتر از گذشته رعایت کنند.

جان بابایی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز شده است و امیدواریم به زودی واکسیناسیون افراد در این مناطق به سمت ۴۰ سال برود تا میزان موارد ابتلا و حتی مرگ و میر کاهش یابد.

او تصریح کرد: در حال حاضر یک بیمارستان ۳۲۰ تخت‌خوابی در شهر زاهدان و یک مرکز درمانی ۲۲۰ تخت خوابی با تمام امکانات در شهر سراوان داریم که تعداد کمی بیمار در این بیمارستان‌ها بستری هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در تهران رو به افزایش است، گفت: با شروع پیک جدید بیماری، سریعا بخش‌های غیر اورژانسی برای بیماران کرونایی آماده می‌شوند. البته خوشبختانه در تهران با مشکل کمبود تخت مواجه نیستیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید