عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، از تعطیلی سه روزه تهران و کرج در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا خبر داد.

تهران و کرج ۳ روز تعطیل می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور در پایان جسله ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد، این بود که بتوانیم علاوه بر تطعیلی آخر هفته بتوانیم ۲ یا ۳ روز دیگر از ستاد مجوز بگیریم تا به تعطیلی تهران و کرج اضافه شود. تهران و کرج با توجه به شرایط ویژه شان و با توجه به میزان ترددی که از تهران به کرج و از تهران به کرج است این کار شاید بتواند به ما کمک کند.

وی ادامه داد: تاکید می کنم دستورالعملی که در حوزه مدیریت کرونا تاکنون صادر شده، برای شهرهای قرمز سفر ممنوع است و نباید سفر صورت بگیرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: به نیروی انتظامی ماموریت داده شده، علاوه بر جرائمی که در دستورالعمل بوده است، در این مقطع ضمن عرض معذرت از خانواده محترم همه مسافران و رانندگان، اما اگر خودرویی در جاده بود آن را عودت دهد. این شاید برای خانواده ها سخت باشد و لازم است برای  مصالح بالاتر برخی مقررات را سختگیرانه تر انجام دهیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن و رعایت پروتکل ها مهمترین و موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا است. در حوزه واکسن نگرانی هایی در جلسه قبل بود و توضیحاتی در این خصوص وزارت بهداشت ارائه کرد برای تزریق دو دز برای سنین بالای ۶۰ سال به اندازه کافی واکسن تامین کرده اند و با اعلام اینکه در ۸۰۰ مرکز تجمیعی واکسن تزریق میشود ظرف ۲ هفته همه افراد بالای ۶۰ سال واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه براساس اعلام وزارت بهداشت روز گذشته ۳۰۰ هزار نفر واکسن دریافت کرده اند، گفت: با قولی که وزارت بهداشت داده است و این مقدمات این موضوع حاصل  می شود. بعد از گروه بالای ۶۰ سال نیز در مناطق خاص تا سنین ۵۰ سال نیز به سرعت واکسینه می شوند و همچنین گروهاهی پرخطر و پرریسک که شناسایی شده اند براساس قولی که وزارت بهداشت داده ظرف یک ماه تزریق واکسن برای آنها نیز انجام می شود. بنابراین تا شهریور تزریق واکسن برای هم سنین بیش از ۶۰ سال و هم سنین تا ۵۰ سال در مناطق خاص و همچنین گروه های پرریسک را تمام کرده باشیم. 

وی درباره اعیاد و مراسم پیش رو نیز گفت: با توجه به اینکه روزهای عرفه، عید قربان، عید غدیر و محرم را در پیش داریم همان پروتکل هایی که سال قبل بوده را مراعات می کنیم همه ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد طبق مصوبات شورای امنیت ملی است و همان قانون است البته تلاش ما این است که ظرفیت های مناسبی که اطمینان بخش باشد برای این مناسک ها ایجاد کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید