ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو کار پایدار و مثمرثمر همه نهادهای دولتی در لبنان را تضمینی برای تحکیم حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور می‌داند.

از لبنانی‌ها می‌خواهیم مسائل حل نشدنی را از طریق گفتگو حل کنند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از نووستی نوشت: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به استعفای سعدی حریری از تشکیل دولت لبنان افزود: ۱۵ ژوئیه نخست وزیر لبنان، کناره گیری از مأموریت تشکیل دولت را اعلام کرد و متأسفانه، از آنجا که نامزدی وی در اکتبر گذشته تصویب شد، این به آن معنا است که نیروهای سیاسی لبنان نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای برسند. مسئله‌ای که نگران کننده است این است که در این دوره اوضاع اقتصادی- اجتماعی دشوار در کشور بدتر شده است.

زاخارووا اظهار داشت که مسکو کار پایدار و مثمر ثمر همه نهادهای دولتی در لبنان را تضمینی برای تحکیم حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور می‌داند.

زاخارووا گفت: ما از لبنانی‌ها می‌خواهیم که همه مسائل حل نشدنی سیاست داخلی را در حوزه حقوقی و از طریق گفت وگویی که در آن توافق گسترده ملی و بدون دخالت خارجی حاصل شود، حل و فصل کنند.

زاخارووا ابراز امیدواری کرد پس از رایزنی‌های رئیس جمهور لبنان با رئیس پارلمان لبنان، توافقاتی در آینده نزدیک برای معرفی نخست وزیر جدید انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید