کودکان معمولا مربا روی نان تست را دوست دارند، اما خوردن آن به دلیل کربوهیدراته بالا سالم نیست. مربا یک صبحانه شیرین و پرکالری است.

مصرف این ۱۰ غذا در وعده صبحانه ممنوع!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان در جدیدترین مطالعات خود به این نتیجه دست یافته‌اند که مصرف برخی از مواد غذایی در هنگام صبح می‌تواند سلامتی بدن را دچار اختلال کند.

داشتن یک برنامه سالم صبحگاهی برای سالم و مثبت ماندن مهم است، صبحانه بخشی از برنامه صبحگاهی است که با رفع گرسنگی و تأمین انرژی به شما کمک می‌کند روز خود را شروع کنید. گرچه مردم از وجود مواد غذایی که نباید آن‌ها را در صبح ناشتا مصرف کنند آگاهی ندارند. این غذاها باعث بیحالی شما شده و وزن بدن را افزایش می‌دهند. در این متن لیستی از مواد غذایی‌ای را که باید از خوردن آن‌ها در صبح اجتناب کنید بخوانید.

پنکیک و کلوچه‌ها

کافه و فست‌فودهای زنجیره‌ای زیادی برای صبحانه اروپایی پنکیک و کلوچه را پیشنهاد می‌دهند و تعداد افرادی که به جای صبحانه‌های سنتی این گزینه‌ها را انتخاب می‌کنند، افزایش یافته است. پنکیک‌ها و وافل‌ها حاوی شیر، تخم مرغ، آرد و شکر است، اگرچه حاوی پروتئین نیز هستند، اما وافل و پنکیک با استفاده از آرد ساخته می‌شوند که به چاقی و تشدید انسولین کمک می‌کنند.

گوجه‌فرنگی

خوردن گوجه‌فرنگی صبح ناشتا توصیه نمی‌شود، زیرا حاوی اسید تاننیک زیاد است که باعث افزایش اسیدیته معده و منجر به زخم معده می‌شود.

مربا

کودکان معمولا مربا روی نان تست را دوست دارند، اما خوردن آن به دلیل کربوهیدراته بالا سالم نیست. مربا یک صبحانه شیرین و پرکالری است. به جای مربا، سعی کنید نان تست با تخم مرغ بخورید و از گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس خودداری و به جای نان سفید از نان چنددانه استفاده کنید.

آبمیوه

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید و از گرسنگی جلوگیری کنید، آبمیوه‌های سالم از گزینه‌های خوب و محبوب محسوب می‌شوند، گرچه باید از آبمیوه‌های بسته‌بندی‌شده که در فروشگاه‌ها وجود دارد دوری کنید. بسیاری از آن‌ها حاوی مقدار کمی آبمیوه و قند بیشتری هستند. قند زیاد می‌تواند حطر ابتلا به دیابت نوع ۲، چاقی و سایر بیماری‌ها را افزایش دهد.

غلات صبحانه

بسیاری از ما غلات صبحانه را به دلیل مناسب بودن در صبح مصرف می‌کنیم که این محصولات فرآوری‌شده با مقدار زیادی رنگ مصنوعی، شکر و کمی غلات است و بسیاری از این محصولات دارای مقادیر زیادی قند هستند و ممکن است خطر بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر موارد بهداشتی را افزایش دهند.

نوشیدنی‌های گازدار

نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار در صبح بسیار مضر است. این نوشیدنی‌ها خون‌رسانی به معده را کاهش داده و به غشاهای مخاطی آسیب می‌رساند که منجر به هضم نامناسب یا کند می‌شود.

تنقلات

گرچه بعضی از تنقلاب به عنوان صبحانه فروخته می‌شوند، اما چندان سالم نیستند، بسیاری از آن‌ها حاوی مقادیر زیادی قند، عسل و شربت ذرت هستند. محتوای تنقلاتی که در صبحانه مصرف می‌شوند معمولا چیپس شکلات و سایر طعم‌دهنده‌ها هستند که فیبر و پروتئین ندارند.

ماست شیرین

خوردن ماست با میوه‌های تازه یکی از صبحانه‌های سالم است، اما وقتی آن را از فروشگاه خریداری می‌کنید، معمولاً حاوی مواد نگهدارنده، طعم مصنوعی و سرشار از قند است. سعی کنید ماست یونانی همراه با میوه‌های تازه داشته باشید.

سبزیجات خام

سبزیجات برای سلامتی مفید هستند و خوردن آن در صبح ناشتا منجر به درد معده شود. اسید آمینه موجود در سبزیجات می‌تواند باعث نفخ شکم و دل‌درد شود. سبزیجات خام همچنین می‌تواند مخاط معده شما را تحریک کند.

اسموتی‌ها

اسموتی‌های خریداری‌شده از فروشگاه آنطور که فکر می‌کنید سالم نیستند. آن‌ها حاوی شیر یا بستنی پرچربی و قند زیادی هستند بنابراین توصیه می‌شود اسموتی خود را با استفاده از ماست یونانی و میوه‌های تازه تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید