برج ایفل که به دلیل قرنطینه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به مدت ۹ ماه تعطیل شده بود از روز جمعه بار دیگر به روی بازدیدکنندگان باز شد.

بازگشایی برج «ایفل» بعد از ۹ ماه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، برج «ایفل» در فرانسه پس از مدت‌ها تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا بار دیگر به روی علاقه‌مندان باز شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، برج ایفل که به دلیل قرنطینه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به مدت ۹ ماه تعطیل شده بود از روز جمعه بار دیگر به روی بازدیدکنندگان باز شد. این مدت طولانی‌ترین تعطیلی برج ایفل از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بوده است.

با بازگشایی این مقصد گردشگری، به منظور رعایت فاصله اجتماعی ظرفیت روزانه بازدیدکنندگان به ۱۳هزار نفر یعنی نیمی از ظرفیت همیشگی کاهش یافته است و استفاده از ماسک نیز الزامی است.

از روز چهارشنبه نیز بازدیدکنندگان باید مدرک واکسینه بودن و با نتیجه منفی آزمایش کرونای خود را ارائه کنند.

انتظار می‌رود نیمی از بازدیدکنندگان جدید فرانسوی باشند و گردشگران ایتالیایی‌ و اسپانیایی‌ نسبت به قبل درصد بیشتری را در بین بازدیدکنندگان تشکیل دهند.

تاکنون در بین بلیت‌های رزروشده، حضور بریتانیایی‌ها بسیار کمرنگ و حضور آمریکایی‌ها ۱۵ درصد بوده است. شمار محدودی از گردشگران آسیایی نیز در این بین حضور دارند.

مدیر برج ایفل می‌گوید: «پیش از همه‌گیری کرونا ۸۰ درصد از بازدیدکنندگان خارجی و ۲۰ درصد فرانسوی بودند. سال گذشته ۸۰ درصد فرانسوی و ۲۰ درصد خارجی بودند. اما امسال نیمی خارجی و نیمی فرانسوی هستند.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید