اکنون ۱۶۹ شهر قرمز، ۱۶۶ شهر نارنجی و ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد هستند و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به  زیر ۵۰ درصد و به ۴۸ درصد رسید.

ستاد کرونا: کرونای «دلتا» همه ایران را در نوردیده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مردم از سفرهای غیر ضرور، تجمعات و اماکن شلوغ پرهیز کنند. رستورانها، تالارها، استخرها، پاسازها و مراکز سرپوشیده خطرناک هستند و قدرت سرایت ویروس بالاست و میزان ابتلا را افزایش می دهد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ویروس کرونا «دلتا» همه ایران را در نوردیده، نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۴۸ درصد ابراز نگرانی کرد.

علیرضا رییسی روز شنبه و پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد،  با بیان اینکه شیوع ویروس دلتا در شهرهای کشور رو به افزایش است، گفت: اکنون ویروس غالب دلتا است و در ایران در حال چرخش  بوده و همه استانها را فراگرفته است. 

وی ادامه داد: اکنون ۱۶۹ شهر قرمز، ۱۶۶ شهر نارنجی و ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد هستند و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به  زیر ۵۰ درصد و به ۴۸ درصد رسید و این کافی نیست و منجر به افزایش و شیوع بیماری می شود. 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عادی انگاری را عامل اصلی در فراگیری کرونا تصریح کرد: مردم این حس و نگاه را دارند که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته و در عین حال میزان پلمب و جرایم در این ارتباط کم نیست ولی نمی توان به راحتی رعایت پروتکل های بهداشتی را القا کرد، از مردم می خواهیم به خاطر حفظ جان خود به این موضوع مهم اهمیت بدهند.

رئیسی ادامه داد: مردم از سفرهای غیر ضرور، تجمعات و اماکن شلوغ پرهیز کنند. رستورانها، تالارها، استخرها، پاسازها و مراکز سرپوشیده خطرناک هستند و قدرت سرایت ویروس بالاست و میزان ابتلا را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه اکثر استانها یک یا دو شهر قرمز دارند، اظهار داشت: کرونا در جنوب کشور از جمله بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان رو به افزایش بوده و در سایر شهرها نیز در حال گسترش است.

معاون وزیر بهاشت در مورد واکسیناسیون کرونا گفت: روند وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور خوب است و از تزریق روزانه ۲۵۰ هزار دز عبور کرده است. 

رئیسی افزود: واکسن برای افراد ۶۰ سال به بالا در مرحله اول و دوم به اندازه کافی موجود است. ۱۱.۲ میلیون دز واکسن به استانها توزیع شده و  ۶ میلیون دز نیز واکسن این هفته به دستمان می رسد. 

وی تاکید کرد: تزریق واکسن برای افراد ۵۰ سال به بالا در خوزستان، بوشهر، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان شروع شده و در جزایر خلیج فارس(به جز قشم و کیش که بعدا اعلام می شود) برای افراد ۱۸ سال به بالا بزودی تزریق می شود. 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن کرونا برای عشایر از ماه آینده و از ۱۸ سال به بالا خواهیم داشت و معلمان و اساتید دانشگاه نیز در مرداد ماه واکسینه می شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید