طبق اعلام پایگاه خبری دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، شمار آوارگان فلسطینی در سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷۰ درصدی داشته است.

شمار آوارگان فلسطینی در سال جاری ۷۰ درصد افزایش یافت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری «دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA)» نوشت: فقط روز چهارشنبه ۸۴ فلسطینی متعلق به جامعه "راس التین" در "رام الله" خانه های خود را از دست داده اند. براساس ارزیابی های اولیه بشردوستانه، نیروهای اسرائیلی دستکم ۴۹ سازه مردم این منطقه را مصادره کرده اند.

این جامعه که هر تابستان برای چرای دام های خود به این محل نقل مکان می کند، اکنون در معرض خطر انتقال اجباری از منطقه مزبور قرار دارد.

سازه های غصب شده از فلسطینیان در این منطقه شامل خانه ها، پناهگاه حیوانات و دستگاه های انرژی خورشیدی است. اقلام دیگر از جمله مخازن آب، تراکتورها و تریلرها و علوفه حیوانات نیز توقیف شده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین روز گذشته در منطقه "حمص البقیع" در دره شمالی اردن، یک ساختمان مسکونی را تخریب و مصادره کردند. گزارش ها حاکی است این سازه محل زندگی یک خانواده هشت نفره از جمله ۶ کودک بود.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، مقامات اسرائیلی محل زندگی بسیاری از فلسطینیان را تخریب و توقیف کرده اند. همچنین از ابتدای سال جاری ملادی ۴۷۴ سازه فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی تخریب شده است. در این میان ۶۵۶ نفر از جمله ۳۵۹ کودک در سراسر کرانه باختری آواره شده اند. این آمار حاکی از افزایش نزدیک به ۷۰ درصدی شمار آوارگان و افزایش تقریبی ۷۵ درصدی کودکان آواره در مقایسه با دوره مشابه در سال ۲۰۲۰ است.

سازمان ملل بارها از اسرائیل خواسته است که تخریب و مصادره اموال فلسطینیان را متوقف کرده و رفتار خود را براساس تعهداتش به عنوان یک قدرت اشغالگر طبق قوانین بین المللی بشردوستانه مطابقت دهد.

پیش از این هم در آوریل ۲۰۲۱ (اردیبهشت سالجاری) دادگاه اسرائیل حکمی صادر کرد که بر اساس آن چند خانواده ساکن در محله شیخ جراح موظف بودند تا موعد مقرر خانه‌های خود را ترک کرده و به شهرک‌نشین‌های یهودی اطراف تحویل دهند. عدم قبول این حکم توسط فلسطینیان موجب شد یهودیان ساکن شهرک‌های اطراف به محله هجوم برده و خانه‌های اهالی را اشغال کردند. در جریان این یورش‌ها درگیری‌هایی میان ساکنین بومی و شهرک‌نشین‌های یهودی به وقوع پیوست که  در نهایت منجر به درگیری گسترده تر میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گردید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید