به گفته سخنگوی کاخ سفید، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق روز ۲۶ جولای (۴ مرداد) مهمان جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

نخست‌وزیر عراق ۲۶ جولای به آمریکا می‌رود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، به گفته سخنگوی کاخ سفید، سفر نخست وزیر عراق در راستای مشارکت راهبردی میان آمریکا و عراق و پیشبرد همکاری های دو جانبه تحت عنوان توافقنامه راهبردی است.

جن ساکی تصریح کرد بایدن در پی تقویت همکاری های دو جانبه با عراق در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و امنیتی از جمله تلاش مشترک برای اطمینان از شکست پایدار داعش است.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، این دیدار همچنین بر زمینه های کلیدی مورد علاقه مشترک از جمله آموزش، بهداشت، فرهنگ، انرژی و تغییرات آب و هوایی متمرکز خواهد بود.

دفتر نخست وزیر عراق روز پنج شنبه اعلام کرد مصطفی الکاظمی در دیدار با یک هیات آمریکایی به ریاست "برت مک گورگ" هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، درباره خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق و آغاز مرحله جدید روابط تبادل نظر کردند.

در بیانیه نخست وزیری عراق آمده است در این دیدار درباره هماهنگی و همکاری مشترک در عرصه‌های مختلف و آمادگی‌ها برای برگزاری دور آینده گفت و گوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن، بحث و تبادل نظر شد و طرفین "سازوکارهای خروج نیروهای رزمی آمریکا از خاک عراق و انتقال به مرحله جدید همکاری راهبردی در راستای تقویت روابط بین دو کشور" را بررسی کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید