لوبیا حاوی چندین ماده مغذی حیاتی از جمله فولات است، فولات برای سلامتی کلی، ایجاد سلول های قرمز خون سالم و کمک به جلوگیری از نقص‌های لوله عصبی در جنین در دوران بارداری ضروری است.

خواص شگفت‌انگیز لوبیا برای بدن؛ از ترمیم بدن تا کاهش خطر حمله قلبی

لوبیاها منبع غنی از پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین‌ها هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. در این مقاله با ۹ مزیت لوبیا برای سلامتی از جمله دریافت پروتئین بیشتر و کاهش خطر بیماری‌های قلبی آشنا می‌شوید.

پروتئین موجود در لوبیا ممکن است به حفظ و ترمیم بدن کمک کند. لوبیاها به صورت خشک، کنسرو شده یا منجمد موجود هستند.

لوبیا حاوی اسیدهای آمینه است، که ساختارهای پروتئینی هستند که بدن برای بهبود و ایجاد بافت‌های جدید مانند استخوان، عضله، مو، پوست و خون از آن ها استفاده می‌کند.

پروتئین یک ماده مغذی ضروری است. لوبیا انواع مختلفی دارد. لوبیای خشک برای مصرف نیاز به پختن دارد.

حبوبات کنسرو شده و منجمد معمولاً پس از گرم شدن روی اجاق گاز یا مایکروویو آماده خوردن هستند.

فواید لوبیا برای سلامتی: لوبیا چندین مزیت سلامتی دارد، از جمله موارد زیر:

۱. پروتئین:

پروتئین یک ماده مغذی حیاتی است که نقشی اساسی در حفظ و ترمیم بدن دارد. لوبیا سرشار از اسیدهای آمینه، عناصر سازنده پروتئین است.

۲۰ آمینو اسید وجود دارد و ۹ مورد از آن ها ضروری است. همچنین دو نوع منبع پروتئینی کامل و ناقص وجود دارد. فرآورده‌های دامی، سویا و کینوا همه پروتئین کامل هستند، به این معنی که آن ها حاوی همه ۹ اسید آمینه ضروری هستند.

با این حال، از بین انواع لوبیاها، تنها دانه‌های سویا حاوی همه ۹ اسید آمینه هستند. افراد می‌توانند پروتئین‌های ناقص را با آجیل، دانه‌ها، لبنیات یا غلات در یک وعده غذایی یا در طول روز ترکیب کنند و پروتئین کامل تولید کنند.

به عنوان مثال، یک شخص می‌تواند برای ناهار لوبیا را با برنج بخورد برای ناهار لوبیای سیاه با بادام یا پنیررا نیز می توان خورد. لوبیا منبع عالی پروتئین برای گیاهخواران است. همچنین کالری و چربی اشباع کم تری نسبت به سایر منابع پروتئینی مانند گوشت و لبنیات پر چربی یا کم چربی دارند.

۲. ویتامین B۹ یا فولات:

لوبیا حاوی چندین ماده مغذی حیاتی از جمله فولات است. فولات برای سلامتی کلی، ایجاد سلول های قرمز خون سالم و کمک به جلوگیری از نقص‌های لوله عصبی در جنین در دوران بارداری ضروری است.

۳. آنتی‌اکسیدانت‌ها:

لوبیا سرشار از پلی فنول است که نوعی آنتی اکسیدان است. رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث آسیب سلول شوند که می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلف شود. آنتی اکسیدان‌ها به بدن کمک می‌کنند تا رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد.

به این ترتیب، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند لوبیا می‌توانند از بدن در برابر بیماری محافظت کنند.

۴. سلامت قلب:

افرادی که به طور منظم حبوبات مصرف می‌کنند ممکن است کم تر در اثر حمله قلبی یا سایر مشکلات قلبی عروقی ،جان خود را از دست بدهند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید