فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با بیماریابی فعال، رهگیری موارد مشکوک به بیماری، با تایید انیستیتو پاستور تهران، از میان نمونه های ارسالی، جواب تست قطعی ۱۰ نفر به کرونای جهش یافته دلتا محرز شد.

شناسایی ۱۰ مورد کرونای دلتا در خوزستان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با بیماریابی فعال، رهگیری موارد مشکوک به بیماری، با تایید انیستیتو پاستور تهران، از میان نمونه های ارسالی، جواب تست قطعی ۱۰ نفر به کرونای جهش یافته دلتا محرز شد.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بیماریابی فعال، رهگیری موارد مشکوک به بیماری، با تایید انیستیتو پاستور تهران، از میان نمونه های ارسالی، جواب تست قطعی ۱۰ نفر به کرونای جهش یافته دلتا محرز شد.

وی ادامه داد:از این ۱۰ مورد: ۳ مورد در اهواز، ۱ مورد مسجدسلیمان، ۱ مورد ایذه، ۱ مورد رامهرمز، ۱ مورد ماهشهر شناسایی شده اند و ۳ مورد از اتباع کشور عراق هم در آزمایشگاه مرزی شلمچه شناسایی شدند که از ورود این افراد با کشور جلوگیری بعمل آمد. همچنین اولین موردی که شناسایی شد از اتباع یکی از کشورهای شرقی بوده که وارد استان شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطر نشان ساخت:تمامی این ۷ نفری که در استان شناسایی شده اند تحت مراقبت هستند و از تمامی اعضای خانواده و افرادی که با این بیماران در ارتباط بوده اند تست کرونا گرفته شده و تا مشخص شدن جواب نمونه، در قرنطینه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد:با توجه به اهمیت بالای موضوع و خطری که شیوع این ویروس، استان را تهدید میکند نیاز است اقدامات مداخله ای و پیش گیرانه ی فوری انجام شود و محدودیت ها بصورت تشدید یافته اجرا شوند.

ابول نژادیان تاکید کرد:قدرت سرایت این ویروس بیشتر از نمونه های قبلی است و ضروری است مردم ترددهای بیرون از خانه را به شدت محدود کنند و از شرکت در هرگونه تجمع و مراسمات گروهی و خانوادگی پرهیز کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید