نوشابه از نوشدنی‌های مضری است که مصرف زیاد آن به شدت نفی می‌شود، اما جالب است بدانید که این نوشیدنی مضر برای تمیزکاری بسیار مفید است، در این مطلب کاربردهای کمترشنیده‌شده نوشابه در خانه‌داری را بخوانید.

کاربردهای جالب نوشابه که از آن بی‌اطلاعید!

به گزارش سلام نو به نقل از خراسان، نوشابه یکی از مواد غذایی مضر است که می‌تواند در خانه‌داری و تمیز کردن وسایل خانه‌تان بسیار موثر باشد. در ادامه به شما ۵ کاربرد جالب نوشابه در خانه‌داری را معرفی می‌کنیم که تا به حال نمی‌دانستید.

پاک کردن لکه چربی لباس‌ها 

شستن لباس‌هایی که لکه چربی یا خون دارند، کار مشکلی بوده و ممکن است به چند بار شست‌وشو نیاز داشته باشند. می‌توان به‌جای لکه‌برهای گران‌قیمت، از نوشابه استفاده کرد. برای این منظور، مقداری نوشابه را در کنار مواد شوینده ماشین لباس‌شویی بریزید. لکه‌ها از بین می‌رود و بوی بد لباس‌ها هم برطرف می‌شود. همه این‌ها به‌ علت اسید کربنیک و اسید فسفریک موجود در نوشیدنی‌های گازدار است.

تمیز کردن سرویس بهداشتی 

برای تمیز کردن کاسه توالت می‌توانیم از نوشابه استفاده کنیم. استفاده از نوشابه تمیز کردن توالت را ساده می‌کند و دیگر نگران بخارهای شیمیایی شوینده‌های قوی نخواهیم بود. اگر در کاسه توالت رسوبات آهک یا رسوبات دیگری تشکیل شده است، نوشابه آن‌ها را تمیز می‌کند. برای تمیز کردن توالت، نوشابه را داخل کاسه بریزید. اگر نمی‌خواهید دست‌های‌تان کثیف شوند، می‌توانید از بطری اسپری استفاده کنید. بگذارید نوشابه دست‌کم یک ساعت روی سطح کاسه‌ توالت بماند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، می‌توانید یک شب صبر کنید. پس از گذشت این زمان، کاسه‌ توالت را با آب بشویید. برای پاک‌ کردن لکه‌های مقاوم هم از برس توالت استفاده کنید.

تمیز کردن کف آشپزخانه، حمام و ...

نوشابه، شوینده چندمنظوره‌ای است که با آن می‌توانید کف آشپزخانه یا کف و کاشی‌های حمام را تمیز کنید. برای درخشان‌ کردن کف آشپزخانه یا حمام، یک قوطی نوشابه را داخل سطل آب بریزید و از آن برای تمیز کردن کف استفاده کنید.

تمیز کردن قابلمه‌ سوخته 

برای جدا کردن بی‌دردسر سوختگی‌های قابلمه، نوشابه را در قابلمه سوخته بریزید و با حرارت ملایم ۲۰ دقیقه حرارت دهید. سپس آن را بشویید اما اگر بازهم سوختگی‌ها پابرجا بود، مقداری نوشابه در ظرف بریزید و به مدت یک شب بگذارید بماند تا سوختگی به‌راحتی جدا شود.

پاک‌ کردن ظروف مسی سیاه‌شده 

نوشابه در برطرف کردن سیاهی و کدری ظروف مسی قدیمی موثر است. اسید موجود در نوشابه به حل‌ شدن لکه‌های روی فلز کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید