دوست هلیا گفت: یک‌سالی می‌شد که هلیا را می‌شناختم. می‌گفت ۱۸سال دارد، اما دروغ می‌گفت کمتر بود. هلیا رفتارهای مردانه داشت. همیشه دلش می‌خواست مثل پسرها رفتار کند، شب دستگیری مادر هلیا فریاد می‌زد که چنین دختری ندارد.

روایت دوست هلیا از جزئیات ماجرای درگیری دوستانش در اصفهان / هلیا همیشه دلش می‌خواست مثل پسرها رفتار کند

به گزارش سلام نو  به نقل از رکنا، چند روزی است که از درگیری وحشتناک و جنجالی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، می‌گذرد. آن روز عصر هلیا با رقیب عشقی خود در پارک دشت بهشت اصفهان قرار گذاشت.منتظر آمدنش بود که ناگهان چشمش به میثاق افتاد. رقیب هلیا با میثاق همان پسر مورد علاقه‌اش وارد شد. بحث و ناسزا جای خود را به قمه داد. قمه را هلیا کشید، آن‌ هم به خاطر میثاق. حالا با وایرال شدن این فیلم در شبکه‌های مجازی، هلیا بازداشت شده است.

جزییات ماجرا درگیری هلیا چه بود؟

یکی از دوستان و شاهدان آن روز عصر در پارک دشت بهشت دعوا را به تصویر می‌کشد: «طبق هر روز عصر در پارک نشسته بودیم. هلیا و دوستانش آمدند و سمت کتابخانه، جایی که پاتوق همیشگی آنها بود، رفتند. حدود یک ربع بعد میثاق همراه با دختری وارد پارک شدند. هلیا که از آمدن آنها شوکه شده بود، نمی‌دانست چه کار کند.

دختری که همراه با میثاق بود، با عجله و خشونتی عجیب به طرف هلیا حمله‌ور شد. هلیا را روی زمین انداخت و دعوا بالا گرفت. هلیا برای قدرت‌نمایی از لباسش قمه‌ای بیرون آورد. به قدری فضای آنجا شلوغ و در هم بود که متوجه نشدیم چگونه صورت میثاق زخمی شد.

کل دعوا حدود ۱۰دقیقه طول کشید. از یکی از دوستان‌مان شنیدم میثاق را به بیمارستان رساندند و شدت جراحات چاقو زیاد بوده است.» او با هیجانی که یادگار روز دعوا بود، ادامه می‌دهد: «مسبب اصلی این دعوای جنجالی دختر دومی بود که در زندگی میثاق پا گذاشت.»

هلیا مردانه رفتار می‌کرد

شاهد ماجرا از شخصیت و زندگی هلیا می‌گوید: «یک‌سالی می‌شد که هلیا را می‌شناختم. می‌گفت ۱۸سال دارد، اما دروغ می‌گفت کمتر بود. هلیا رفتارهای مردانه داشت. همیشه دلش می‌خواست مثل پسرها رفتار کند، حتی سلام معمولی را با سام علیک جواب می‌داد. وقتی بچه بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و با مادرش زندگی می‌کرد. هلیا یک برادر کوچک‌تر هم دارد.

در این یک سالی که او را می‌شناختم و هر روز در پارک می‌دیدمش، رفتارهای نرمالی از خود نشان نمی‌داد. گاهی پیرمردهای پارک را اذیت می‌کرد. گاهی چاقو در جیبش می‌گذاشت. ترامادول هم می‌خورد. انواع موادمخدر را هم مصرف می‌کرد، اما اعتیاد نداشت. همه را برای قدرت‌نمایی و خودنمایی به رخ دوستانش می‌کشید. چند ماهی می‌شد که با میثاق در یک میهمانی آشنا شده بود. عاشق میثاق بود، تا اینکه پای دختر دومی به میان آمد. اسکرین‌شات‌هایی از چت‌های میثاق و خودش برای هلیا فرستاد.»

شب دستگیری هلیا

بعد از اینکه هلیا متوجه خیانت پسر مورد علاقه‌اش شد، تاب نیاورد و با رقیب عشقی خود قرار گذاشت. بعد از آن روز هیچ‌کس در پارک تجمع نکرد. همه غیب شدند. یکی از دوستان صمیمی هلیا شب گذشته خانه آنها بود. شامگاه دوشنبه مأموران پلیس با حکم وارد خانه شدند. هلیا را دستگیر کردند و به کلانتری ولیعصر در اصفهان بردند. دوست هلیا می‌گوید شب دستگیری مادر هلیا فریاد می‌زد که چنین دختری ندارد.

پدر هلیا هم وقتی وارد کلانتری شده، با مادر هلیا وارد بحث شدیدی می‌شود. پدر و مادرش به جای دفاع از هلیا دنبال مقصر می‌گشتند. میثاق از بیمارستان مرخص شده، ولی نصف صورتش در دعوا زخمی شده. هنوز مشخص نیست میثاق را چه کسی مورد ضرب‌وشتم قرار داده. وقتی میثاق زخمی شد که قمه دست هلیا نبود، بلکه دست یک پسر بود.

پلیس در درگیری هلیا وارد عمل شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این رابطه می‌گوید: «عوامل انتشاردهنده کلیپ درگیری دختران در اصفهان شناسایی و احضار شدند.» سرهنگ جهانگیر کریمی گفت: «پس از انتشار کلیپ درگیری چند دختر در فضای مجازی و نمایش قداره توسط یکی از آنها به لحاظ حساسیت موضوع و بازنشر گسترده آن در فضای مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.»

پس از رصد اطلاعاتی انجام‌شده عوامل انتشاردهنده این کلیپ و دختر نوجوان که اقدام به درگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن هماهنگی قضائی احضار شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: «بررسی‌های اولیه نشان‌دهنده این است که افراد خاطی در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و دوست شده بودند و تحت‌تأثیر القائات منفی دوستان ناباب خود دست به این‌گونه رفتارها زده‌اند.»

در واقع بروز این‌گونه رفتارهای هنجارشکنانه در جامعه زنگ خطری است برای خانواده‌ها که نظارت بیشتری بر دوستان فرزندان خود و فعالیت آنها در فضای مجازی داشته باشند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هرگونه رفتارهای هنجارشکنانه که باعث کاهش احساس امنیت شهروندان شود، توسط پلیس رصد و با عوامل مربوطه به برخورد قاطع و قانونی می‌شود، خاطرنشان کرد: «عواملی که اقدام به فیلمبرداری و انتشار این درگیری در فضای مجازی کرده بودند، شناسایی شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    تمامی این پسران و دختران درگیر در این قضیه ی پارک اصفهان باید حداقل ۵ سال زندان به اضافه ی حداقل ۱۰۰ ضربه ی شلاق و محرومیت از حضور در اماکن عمومی همچون بازار و پارک و .... باشه تا درس عبرتی باشه برای دیگر کُری خوانهای بی فرهنگ و بیشعور مانند هلیا و میثاق و اون دختران دیگه .
    • عبدا... IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      0 0
      خدا رو شکر که شما کاره ای نیستی درود بر دستگاه قضایی که عاقلانه عمل کرد این افراد و خانواده شان نیاز به تربیت و تعلیم دارند نه درگیری و دعوا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید