«بابا مسعود» عنوانی است که چند سالی است طرفداران استقلال به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان داده‌اند. آن‌ها وزیر را پرسپولیسی و حامی اصلی سرخپوشان پایتخت می‌دانند و معتقدند اگر تقویت پرسپولیس و تضعیف همزمان استقلال نبود حالا خبری از جام‌های چند ساله پرسپولیس و دردسرهای استقلال نبود.

دربی استقلالی و پرسپولیس زیر سایه تبعیض و نابرابری

سلام نو سرویس ورزشی: استقلال و پرسپولیس امروز برای برگزاری نود و ششمین دربی پایتخت به مصاف هم می‌روند، آن هم در حالی که هواداران آبی‌های پایتخت مثل دفعات قبل به بی‌عدالتی در حق تیم خود و تبعیض بین دو تیم که زیر نظر مستقیم وزارت ورزش قرار دارند معترض هستند.

این دربی برای هوداران استقلال چند برابر هوداران پرسپولیس مهم است چون آن‌ها به دلیل بحران‌های دامنه‌دار تنها امکان کسب جام حذفی را دارند و لیگ را به پرسپولیس و سپاهان باخته‌اند. اما پرسپولیس همین حالا هم در آستانه کسب جام لیگ برتر است و جام حذفی برایش حکم جام دوم را دارد.

استقلال در حالی پا به میدان می‌گذارد که در لیگ برتر با ۵۰ امتیاز در رتبه سوم جدول حضور دارد و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده خود را قطعی کرده است. در مقابل پرسپولیس با ۵۸ امتیار رتبه اول لیگ را در دست دارد. در سوی دیگر مدیران و به خصوص مربیان دو تیم اخیرا جسته و گریخته به یک‌دیگر تاخته‌اند و به تعبیری از خجالت هم در آمده‌اند.

«بابا مسعود» عنوانی است که چند سالی است طرفداران استقلال به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان داده‌اند. آن‌ها وزیر را پرسپولیسی و حامی اصلی سرخپوشان پایتخت می‌دانند و معتقدند اگر تقویت پرسپولیس و تضعیف همزمان استقلال نبود حالا خبری از جام‌های چند ساله پرسپولیس و دردسرهای استقلال نبود.

مسئله طرفداری وزیر از پرسپولیس چنان جدی است که سرخپوشان نیز برای رهایی از آن دست به هر تلاشی می‌زنند و هر بار حجتی نو می‌آورند. آن‌ها برای رد ادعاهای استقلالی‌ها به عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اشاره می‌کنند و می‌گویند که رسیدن به فینال آسیا آن هم در شکرابی که بین ای اف سی و ایران است هنر مطلق بازیکنان پرسپولیس است و نشان می‌دهد پرسپولیس واقعا تیم اول ایران است.

اما واقعیت چیست؟ نمی‌توان قضاوتی درباره پشت پرده فوتبال ایران کرد، در شفاف‌ترین فوتبال‌های جهان هم ما شاهد فسادهای گسترده توسط تیم‌های بزرگ هستیم. در نتیجه فساد احتمالی در لیگ ایران و مشارکت چهره‌های سیاسی و ورزشی شناخته شده در آن چیز محالی نیست، هر چند تا نبود مدرک نمی‌توان کسی را متهم کرد.

با این همه می‌توان به شرایط متفاوت استقلال و پرسپولیس اشاره کرد، شرایطی که برای پرسپولیس ثبات نسبی و برای استقلال بی‌ثباتی نسبی را پدیده آورده است. پرسپولیس در این سال‌ها مشکل مالی داشته، پنجره نقل و انتقلالتش مصدود شده و با بحرانی مثل بحران قرار داد مهدی طارمی مواجه شده است، اما بحران‌های استقلال بیشتر، پیوسته‌تر و عمیق‌تر بوده است.

استقلال برای انجام بازی تدارکاتی به دلیل نداشتن لباس و رختکن دچار مشکل شد، بازیکنان از نبود سالن بدنسازی ناراحت هستند، مشکلات مالی باعث اقدام برخی بازیکنان برای فسخ قرارداد شده، شیخ دیاباته قراردادش را فسخ کرد، کمک ایتالیایی مجیدی به ایران نرسید و در برخی موارد آب معدنی هم با مشکل به تمرین تیم می‌رسید. تمام این مشکلات فارغ از مشکلات بزرگ گذشته استقلال به خصوص در ماجرای استراماچونی است.

این مشکلات برای یک تیم دسته دو یا دسته یک چیز عجیبی نیست اما برای استقلال تهران که یکی از دو تیم بزرگ ایران و یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیا است عجیب و بهت آور است.

فرهاد مجیدی ۲۹ خرداد با اشاره به مشکلات استقلال از کادر مدیریت تیم انتقاد کرد و گفت: این همه مصیبت در باشگاه وجود دارد و آقای مددی عین خیالش نیست و فقط منتظر دستور بالادستی‌هاست! آقای علی‌نژاد، چرا دست از سر استقلال برنمیداری؟ قبلا هم گفته‌ام آقایان ماموریت داشته‌اند که استقلال را به یک تیم معمولی تبدیل کنند. بی‌تعارف باید بگویم که پشت این مشکلات توطئه‌هایی وجود دارد و عمدا می‌خواهند شرایط روز به روز بدتر شود.

آیا استقلال واقعا اسیر توطئه است؟ تبعیض بین استقلال و پرسپولیس سازمان یافته است یا محصول انتخاب بد مدیران آبی‌پوشان؟ جواب این سوال‌ها به طور قطعی مشخص نیست، اما هر چه که هست بازی این استقلال غرق بحران و بی‌ثبات با پرسپولیس باثبات به نسبت آرام دیگر آن چنان نمی‌چسبد. این دربی دیگر دربی نیست؛ شور و هیجان سابق را دارد. باید فکری به حال آبی‌ها پایتخت کرد، استقلال تنها تیم وزارت ورزش نیست، تیم میلیون‌ها نوجوان، جوان و کهنسال عاشق فوتبال است.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    واقعا نشریه بی طرفی هستید خیللیی آدم باهوشی هستید ولی به جای این کارها لطفا تیمتونو قوی کنید و تمرکز به کار خودتون داشته باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید