ما تنها گروهی هستیم که به زمان اداری وابسته نیستیم و امدادگران می توانند تا شب اقدامات خود را انجام دهند و ما این توانایی را داریم که در ۳ شیفت واکسیناسیون را انجام دهیم

هلال احمر: می‌توانیم در واکسیناسیون کمک کنیم، وزارت بهداشت پاسخ نمی‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هلال احمر اعلام کرده است آمادگی راه اندازی ۵۰۰ مرکز برای تزریق واکسن کرونا را دارد، آیا با وزارت بهداشت در این خصوص هماهنگی لازم صورت گرفته است، گفت: ۳ بار در این خصوص با وزارت بهداشت مکاتبه داشته ایم، اما تاکنون هیچ پاسخی از سوی این وزارتخانه دریافت نکرده ایم. 

همتی تاکید کرد: ما تنها گروهی هستیم که به زمان اداری وابسته نیستیم و امدادگران می توانند تا شب اقدامات خود را انجام دهند و ما این توانایی را داریم که در ۳ شیفت واکسیناسیون را انجام دهیم و در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کنیم اما با توجه به اینکه ۳ بار به وزارت بهداشت نامه زدیم، هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

رییس جمعیت هلال احمر درباره تجهیز انبارهای هلال احمر گفت: موجودی انبارهای هلال احمر ۲۰ درصد بود که ما توانستیم موجودی انبارها را از لحاظ اقلام امدادی تا بیش از ۵۰ درصد تجهیز کنیم، اما کماکان به کمک های دولت نیاز داریم و امیدواریم با استقرار دولت جدید، شارژ انبارها طرح موضوع شود. 

وی ادامه داد: البته روند خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان هلال احمر که شامل خودروهای کمک دار و تجهیزات می شود، تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و من امیدوارم که در دولت آینده این روند ادامه داشته باشد تا ما بتوانیم امکانات جمعیت هلال احمر به خصوص در حوزه امداد و نجات را به روزرسانی و تجهیز کنیم. 

همتی همچنین درباره حضور در استان سیستان و بلوچستان هم گفت: اقدامات ما در این استان همچنان ادامه دارد. یکی از اقلام حیاتی، کپسول اکسیژن بود که ما طی یک مرحله ۵۰۰ کپسول اکسیژن را به این استان ارسال کردیم که در ۴ بیمارستان توزیع شد. همچنین بیش از یک میلیون ماسک سه‌لایه در سیستان و بلوچستان توزیع شده است. علاوه بر آن روزانه نیز بسته های بهداشتی در میان ساکنان توزیع می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید