۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 55270704

همه ما نوعی ردیف دوستی داریم، اما در بزرگسالی ˮبهترین دوست“ نامیدن کسی می­تواند مشکلاتی را ایجاد کند. هنگامی که فردی یک نفر را بهترین دوست خود می­داند، انتطاراتش از آن فرد به شدت بالا می­رود.

۳ باور غلط در دوستی

به گزارش سلام نو، هرچه سن افراد بالاتر می­رود، ایجاد و حفظ روابط دوستانه دشوارتر می­شود. به دلیل مشکلات مربوط به قرنطینه در سال گذشته، ارتباط با دیگران دشوارتر شد، زیرا بسیاری از حوزه­های اجتماعی مانند سالن بدنسازی، محل کارهای شلوغ و دورهمی­ها از بین رفتند. در ادامه درباره باورهای غلط و رایجی که در ایجاد و حفظ روابط دوستانه باید کنار بگذارید صحبت خواهیم کرد. از ۳۹۶ دوستانی که در طول زندگی خود پیدا خواهید کرد، فقط حدود ۳۳ نفر از آنها را حفظ خواهید کرد. بنابراین یادگیری برای پیدا کردن دوستان جدید به طور منظم بسیار مهم است.

۳ مورد از بزرگ­ترین باورهای غلط در مورد ایجاد و حفظ دوستی در بزرگسالان

۱. دوست شدن با دیگران آسان است

ایجاد روابط دوستانه به خودی خود نیز نباید سخت باشد، اما مانند هر نوع رابطه خانوادگی یا عاشقانه اغلب به تلاش نیاز دارد. اگر می­خواهید چیزی را به طور طولانی مدت حفظ کنید، این کار اصلا آسان نخواهد بود. مطالعه­ای در سال ۲۰۰۹ که در مجله روابط اجتماعی و شخصی منتشر شد، سطح تنهایی شرکت­کنندگان را طی ۵ سال بررسی کرد. مشخص شد که کسانی که فکر می­کردند دوستی بر اساس شانس اتفاق افتاده است، بسیار تنها تر از کسانی هستند که معتقدند دوستی تلاش می­خواهد. چرا؟ زیرا کسانی که برای این امر تلاش می­کنند احتمالا وقت و انرژی خود را صرف تقویت روابط دوستی خود کرده­اند. اگر فکر کنیم که داشتن یک رابطه دوستانه آسان است و با همین نگرش وارد آن شویم، زمانی که سختی یا مشکلی در این رابطه ایجاد شود به راحتی از آن رابطه خارج خواهیم شد.

بهتر است تعریف خود از دوست صمیمی را به رابطه دوستانه­ای اطلاق کنیم که مدت طولانی به طول انجامیده است و ممکن است در این حین دو نفر دشواری های زیادی را نیز تحمل کرده باشند.

۲. من باید تمام کارهای خود را با دوستانم به اشتراک بگذارم

بسیاری از مردم این تصور غلط را دارند که اگر با کسی دوست شدند، باید همه چیز درباره خودشان را برای دوست خود فاش کنند. توجه داشته باشید هرگز وظیفه شما نیست که با یک فرد جدید در زندگی خود به عنوان یک مرکز تخلیه عاطفی رفتار کنید. شما با این کار عمق رابطه را بیشتر نخواهید کرد. در مرحله اولیه ایجاد دوستی، نباید احساسات عمیق زیادی را آشکار کنیم. دوستان جدید شما درمانگر زندگی شما نیستند. حتی اگر آن­ها از شما حمایت کنند، ممکن است دیگر چندان مشتاق دیدار بعدی با شما نباشند. اکثر مردم به اندازه کافی در زندگی خود مشکلات دارند.

۳. همه ما باید یک دوست داشته باشیم کهˮبهترین دوست“ ما باشد

همه ما نوعی ردیف دوستی داریم، اما در بزرگسالی ˮبهترین دوست“ نامیدن کسی می­تواند مشکلاتی را ایجاد کند. هنگامی که فردی یک نفر را بهترین دوست خود می­داند، انتطاراتش از آن فرد به شدت بالا می­‌رود. فرد این انتظارات را به زبان نمی­آورد ولی آن­ها را در ذهن خود دارد. برای مثال این گونه اشخاص از بهترین دوست خود انتظار دارند که همیشه در دسترس آن­ها باشند و هر زمان که خواستند بتوانند با دوست خود صحبت کنند. معمولا وقتی بهترین دوست این افراد وقت زیادی را با دیگران می­گذراند، این افراد دچار حسادت می­شوند و ممکن است رفتارهای نامناسبی از خود بروز دهند.‌

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید