ماساژ یک راهکار بسیار موثر برای درمان گردن درد در خانه است، چرا که می‌تواند به کاهش تنش عضلات و تسکین موقت آن‌ها کمک کند و در عین حال ممکن است اوضاع خواب‌تان را بهبود بدهد.

 درمان گردن درد با چند ترفند ساده در خانه

به گزارش سلام نو؛ استخوان‌ها، رباط‌ها و عضلات گردن از سر انسان محافظت می‌کنند و به آن اجازه حرکت می‌دهند، بنابراین هرگونه ناهنجاری، التهاب یا آسیب می‌تواند باعث درد یا سفتی گردن شود.

بسیاری از افراد گاها دچار درد گردن یا سفتی می‌شوند، که در بسیاری از موارد، این درد گردن به دلیل وضعیت بد بدن است و یک مشکل جدی محسوب نمی‌شود، اما در برخی مواقع درد گردن می‌تواند ناشی از یک آسیب جدی یا بیماری باشد.

درمان‌های خانگی گردن درد

۱. یک توپ تنیس را بردارید و به روش‌های مختلف پایه جمجمه‌تان (بالاترین قسمت گردن) را با آن ماساژ دهید. اگر ناحیه سفتی را احساس کردید، حدود ۲۰-۳۰ ثانیه به آن فشار وارد کنید، سپس رها کنید و ماساژ را ادامه دهید، توپ تنیس با فرو رفتن در بافت نرم و از بین بردن سفتی و خشکی عضلات، به شما کمک می‌کند تا تحرک گردن خود را بازیابی کنید.

۲. یکی از ساده‌ترین راهکارهای خانگی برای از بین بردن گردن درد، دراز کشیدن است به طوریکه باید به عضلات این ناحیه اجازه بدهید تا کمی خود را بازیابی کنند.

۳. یخ به طور موثری درد را کاهش می‌دهد و التهاب را کم می‌کند، یخ خرد شده را در یک کیسه‌ پلاستیکی بریزید و کیسه یخ را با یک تکه پارچه پوشش بدهید، سپس آن را روی گردن‌تان قرار بدهید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند.

۴. گرما باعث افزایش گردش خون می‌شود و برای کاهش سفتی عضلات بسیار موثر است، از یک حوله نم‌دار یا یک بطری آب گرم استفاده کرده و یا زیر دوش آب گرم بروید.

۵. استرس می‌تواند باعث بروز تنش عضلانی شود، لذا دقت کنید چه چیزی سبب بروز استرس در شما می‌شود. یکی از راه‌های کنترل استرس، تکنیک‌های آرام‌سازی مانند آرام‌سازی پیشرونده یا تنفس شکمی است، برای انجام آرام‌سازی پیشرونده، یک مکان آرام پیدا کنید که در آن کسی آرامش شما را بر هم نخواهد زد، دراز بکشید و چشم‌ها را ببندید، سپس از ناحیه‌ سر و گردن‌تان تکنیک را شروع کنید و کم کم و به طور آگاهانه خودتان را سفت و متقبض کنید.

یوگا و ورزش. علاوه بر این درگیر شدن در یک سرگرمی یا گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش نیز می‌تواند شما را آرام کند.

۶. ماساژ یک راهکار بسیار موثر برای درمان گردن درد در خانه است، چرا که می‌تواند به کاهش تنش عضلات و تسکین موقت آن‌ها کمک کند و در عین حال ممکن است اوضاع خواب‌تان را بهبود بدهد. ابتدا یک حمام یا دوش آب داغ بگیرید تا عضلات را آرام کنید.

۷. داروهای ضد درد مانند آسپرین و ایبوپروفن می‌توانند درد را کاهش دهند و از میزان التهاب بکاهند، اگر به دلیل آلرژی، ناراحتی معده یا هر دلیل دیگری نمی‌توانید از این داروها استفاده کنید، استامینوفن را امتحان کنید؛ این قرص التهاب را آرام نخواهد کرد، اما حتما به کاهش درد کمک می‌کند. 

۸. وضعیت قرارگیری بیش از آن‌چه تصورش را کنید با درد گردن مرتبط است. سر و ستون فقرات در ارتباط با گرانش متعادل می‌شوند. هنگامی که وضعیت قرارگیری گردن نامناسب، منحنی قسمت پایین کمر را جلو می‌کشد، قسمت بالای کمر برای جبران این حالت به سمت عقب انحنا پیدا می‌کند، در واکنش به این حالت، گردن به جلو، در یک موقعیت تحت فشار قوس می‌گیرد.

۹. وزن‌تان را کنترل کنید. داشتن اضافه وزن تمام عضلات بدن را تحت فشار قرار می‌دهد، از جمله آن‌هایی که در گردن هستند.

۱۰. برای تسکین درد گردن می‌توانید گردن‌تان را به آرامی تمرین بدهید. صاف، اما آرام و ریلکس بنشینید. به آرامی سرتان را تا جایی که می‌توانید به سمت راست بکشید، سر را همان جا نگه دارید و دوباره آن را به مرکز بازگردانید، همین حرکت را در سمت چپ تکرار کنید، سپس چانه را به آرامی به سمت قفسه سینه پایین بیاورید، لحظه‌ای همان جا نگه دارید، و بعد شل کنید، حالا سرتان را به سمت شانه‌ی چپ‌تان خم کنید، کمی نگه داریدو به مرکز برگردید، همین کار را دوباره در سمت راست انجام دهید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید