پایان‌بندی ضعیف تنها مختص سریال «دراکولا» نیست و پیش از این فصل اول آن یعنی «هیولا» نیز در وضعیت مشابهی به پایان رسیده بود. این مجموعه که در مقایسه با «دراکولا» سریال موفق‌تری بود، پایانی شتاب‌زده و عجولانه داشت.

نگاهی به قسمت آخر سریال دراکولا؛ پایانی سرسری و عجولانه

به گزارش سلام نو، مائده کاشیان در خراسان نوشت: قسمت ۱۶ سریال کمدی «دراکولا» سه‌شنبه شب با تاخیر تقریبا سه ساعته در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا منتشر شد و به پایان رسید. این مجموعه که از همان ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت، نتوانست انتظارات مخاطبان را برآورده کند و جزو سریال‌های موفق مهران مدیری محسوب شود. سریال «دراکولا» پایان‌بندی مناسبی نیز نداشت و قسمت پایانی آن کیفیتی مشابه قسمت آخر «هیولا» داشت.

دراکولا

ناموفق بودن «دراکولا» برخلاف انتظارات

سریال «دراکولا» فصل دوم مجموعه «هیولا» بود که با شخصیت‌های جدید و قصه متفاوتی ساخته شده بود. قصه این سریال در ابتدا با تمرکز بر شخصیت «کامروا» که در پوشش یک موسسه خیریه کودکان کار مشغول پول شویی بود آغاز شد و این شخصیت به بهانه مرگ از قصه حذف شد.

پس از حذف او از قصه، مسیر داستان تغییر کرد و بیشتر شاهد زندگی جدید «ژاله» و «الناز» در غیاب «کامروا» بودیم. در «دراکولا» بر خلاف «هیولا» خبری از شوخی‌های کنایه‌آمیز و انتقادی با مسائل روز نبود،شخصیت‌پردازی‌های ضعیفی داشت و فیلم نامه انسجام کافی را نداشت.بازی بازیگران آن نیز یکی از نقاط ضعف سریال است. ویشکا آسایش و اندیشه فولادوند در «دراکولا» بازی اغراق شده‌ای داشتند و بازی دیگر بازیگران سریال مانند بهنام تشکر، نیما شعبان‌نژاد، گلاره عباسی و حتی مهران مدیری نیز نکته قابل توجهی نداشت. در این میان محمد بحرانی و سیما تیرانداز در مقایسه با دیگر بازیگران عملکرد بهتری داشتند.

پایان‌بندی سرسری و عجولانه

در قسمت‌های پایانی «دراکولا» مشخص شد مرگ «کامروا» ساختگی بوده و سروکله این شخصیت پیدا شد. ماجرای باندی که از طریق گروگان گرفتن «هوشمند» به دنبال پیدا کردن رمزها و اطلاعات حساب «کامروا» بودند، گروگان گرفتن «کامروا»، «ژاله»، «الناز» و بقیه شخصیت‌ها، دستگیر شدن آن‌ها و فرار «موفق» و «کامروا» همه و همه اتفاقاتی بودند که کاملا سرسری و غیرقابل باور رخ دادند.

دراکولا

بخش زیادی از اتفاقات پایان قصه با استفاده از دیالوگ‌های کاراکترها روایت شد که جذابیتی نداشت و لازم بود این اتفاقات در سریال به تصویر کشیده شود. در نهایت با چند اتفاق غیرطبیعی و غیرمنطقی سروته ماجراهای سریال به‌هم آمد و «دراکولا» به پایان رسید.

سرنوشت مشابه «هیولا» و «دراکولا»

پایان‌بندی ضعیف تنها مختص سریال «دراکولا» نیست و پیش از این فصل اول آن یعنی «هیولا» نیز در وضعیت مشابهی به پایان رسیده بود. این مجموعه که در مقایسه با «دراکولا» سریال موفق‌تری بود، پایانی شتاب‌زده و عجولانه داشت. اتفاقاتی مانند گروگان گرفتن خانواده «هوشنگ» توسط «کامروا»، نجات آن‌ها به کمک فرزندان «هوشنگ»، دستگیری او و «کامروا» که اتفاقا بی‌شباهت به اتفاقات پایانی «دراکولا» نیستند، در سریال «هیولا» هم کاملا ساده و غیرمنطقی رخ دادند و در نهایت پایان خوبی را برای این مجموعه رقم نزدند.

دراکولا

پروژه‌های همزمان مهران مدیری

مرور آخرین فعالیت‌های مهران مدیری نشان می‌دهد او زمان کافی برای وسواس به خرج دادن در ساخت «دراکولا» و سخت‌گیری به منظور کیفیت آن نداشته است. او در مرحله پیش‌تولید سریال و اوایل تصویربرداری آن مشغول بازی در فیلم «خائن‌کشی» اثر مسعود کیمیایی بود. مهران مدیری در ماه‌های گذشته مشغول بازی در سریال «خاتون» اثر تینا پاکروان و تولید مسابقه «دورهمی» نیز بوده است. او هم اکنون درگیر تولید «دورهمی» است و تصویربرداری «دراکولا» به تازگی به پایان رسیده. همزمانی این پروژه‌ها با یکدیگر کار مهران مدیری را سخت کرده و طبیعتا روی کیفیت کارش تاثیرگذار بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید