نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال گذشته به ۸.۸ درصد رسید و جمعیت فعال ٢٥ میلیون و ٩٦٧ هزار نفر رسیده است.

 نرخ بیکاری  به ۸.۸ درصد کاهش یافت / اضافه شدن بیش از ٤٩٩ هزار نفر به جمعیت فعال کشور

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، نرخ بیکاری در بهار امسال با کاهش ۱.۵ درصد نسبت به فصل مشابه سال گذشته به ۸.۸ درصد رسید. همچنین در بهار امسال در مقایسه با فصل مشابه سال قبل، بیش از ٤٩٩ هزار نفر به جمعیت فعال اضافه شده‌است. 

با این وجود، جمعیت فعال ٢٥ میلیون و ٩٦٧ هزار نفری در بهار امسال، همچنان نسبت به جمعیت فعال ٢٧ میلیون و ٤٦٠ هزار نفری بهار ١٣٩٨ از فاصله قابل توجهی برخوردار است.

مشارکت اقتصادی در فصل گذشته برابر با ۴۱.۴ درصد بود که نسبت به فصل مشابه سال گذشته افزایش ۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار امسال، بخش خدمات با ۴۸.۸ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۳.۲ درصد و کشاورزی با ۱۷.۹ درصد قرار دارند

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ٢٢,١ درصد از فعالان این گروه سنی در بهار ١٤٠٠ بیکار بوده‌اند که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۲.۴درصد کاهش یافته است. بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد که در بهار ١٤٠٠، این نرخ با کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به بهار سال گذشته به ۱۵.۶درصد رسید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید