در اطلاعیه اداره کل استاندارد استان تهران، با اشاره به قطعی مکرر برق در سراسر کشور و بالا رفتن احتمال حبس شدن شهروندان در آسانسور، به پنج نکته که افراد باید برای خروج ایمن از آسانسور توجه کنند.

۵ نکته مهم برای خروج ایمن افراد محبوس در آسانسور

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در پی قطعی مکرر برق و انتشار ویدیویی غیرتخصصی درباره آموزش خروج فرد محبوس از کابین در زمان قطعی برق، اداره کل استاندارد تهران، پنج نکته که افراد باید برای خروج ایمن از آسانسور توجه کنند را اعلام و تاکید کرده که هرگز خود افراد محبوس در داخل کابین آسانسور نباید اقدام به خروج کنند.

اداره‌کل استاندارد تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، نسبت به انتشار فیلمی مبنی بر نحوه خروج از آسانسور هنگام قطع برق، واکنش نشان داد و در خصوص این عمل غیرحرفه‌ای و مخاطره‌آمیز هشدار داد.

اخیرا ویدئویی در فضای مجازی در خصوص نحوه خروج افراد از کابین آسانسور در موقع قطع برق توسط پرسنل یکی از شرکت‌های نصاب منتشرشده که طبق اعلام این سازمان کاملا غیرایمن است و با روش‌های خروج ایمن در مواقع محبوس‌شدن به هر دلیلی در کابین آسانسور، کاملا مغایر است.  

در این ویدیو به فرد محبوس در آسانسور آموزش داده می‌شود که خودش از کابین خارج شود که روشی خطرناک است.

در اطلاعیه اداره کل استاندارد استان تهران، با اشاره به قطعی مکرر برق در سراسر کشور و بالا رفتن احتمال حبس شدن شهروندان در آسانسور، به پنج نکته که افراد باید برای خروج ایمن از آسانسور توجه کنند.

۱. در کابین آسانسور دارای تاییدیه استاندارد جریان هوا وجود دارد و کمبود اکسیژن بوجود نخواهد آمد.  

۲. در موقع حبس‌شدن در کابین آسانسور، امن‌ترین مکان همان داخل کابین آسانسور است.  

۳. عملیات نجات باید حتما توسط افراد بیرون از کابین انجام شود.  

۴. خروج افراد از کابین باید بعد از انجام یک سری مراحل توسط افراد صلاحیت‌دار و آموزش‌دیده مطابق با دستورالعمل خروج اضطراری شرکت آسانسوری و بعد از حرکت دادن کابین به تراز یکی از طبقات، انجام شود.  

۵. هرگز خود افراد محبوس در داخل کابین آسانسور نباید اقدام به خروج کنند.

چند روز پیش هم رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته نیز در این رابطه گفت که کابین آسانسورهای جدید عموما هنگام قطع برق به طور اتوماتیک به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌شوند، اما اگر به هر دلیل این امر محقق نشد و فرد آموزش دیده‌ای که بتواند مطابق دستورالعمل هر آسانسور، فرد را خارج کند در ساختمان نبود باید با آتش نشانی تماس گرفته شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید