اگر چه بوتاکس مو کاملاً ایمن است و دارای مواد شیمیایی شدید نیست اما مثل هر عملیات و مواد دیگر ممکن است خارش و حساسیت‌های پوستی ایجاد کند.

بوتاکس مو چیست؟ | تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو

به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، همه افراد داشتن موهایی براق، زیبا، پرپشت و درخشان را دوست دارند که از راه‌ها و روش‌های مختلفی برای رسیدن به این مسئله استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها بوتاکس مو است. بوتاکس مو یکی از روش‌های درمانی است که برای افزایش مقاومت و بهبود ظاهر مو از آن استفاده می‌شود.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یکی از درمان‌هایی است که برای مو انجام می‌گیرد و منجر به از بین رفتن وزی مو می‌شود. بوتاکس مو با استفاده از موادی مثل پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، لیپیدها و آمینواسیدها نرم کنندگی عمیقی را ایجاد می‌کند که باعث بازسازی مو می‌شود. بوتاکس کمک می‌کند که شکاف‌های موجود در الیاف مو پر شود و مو را ابریشمی، زیبا و براق کند.

چه موادی در بوتاکس مو به کار می‌رود؟

  • روغن خاویار
  • ویتامین E
  • ویتامین B۵
  • بونت – ال پپتید

چه کسانی می‌توانند از بوتاکس مو استفاده کنند؟

افرادی که دارای موهای آسیب دیده، وز و کم پشت هستند می‌توانند از بوتاکس برای موهایشان استفاده کنند. همچنین افرادی که دارای موخوره هستند نیز می‌توانند از این روش درمانی برای بازسازی و درمان موی خود بهره بگیرند.

روش‌های بوتاکس مو

  • بوتاکس ساقه مو: یک روش موضعی برای پر کردن آسیب دیدگی‌های مو است که موها را سالم‌تر و براق‌تر می‌کند.
  • تزریق بوتاکس در پوست سر (بلوتوکس): این روش دارای آسیب‌ها و عوارض بسیاری است چراکه از سمی به نام بوتولینوم در درمان استفاده می‌شود که در ادامه موجب فلج عضلات می‌شود. افرادی که زیاد عرق می‌کنند بهتر است از این روش استفاده کنند. این روش یک روش درمانی کوتاه مدت است که برای موهای چرب، فر و وز توصیه می‌شود. روش تزریق بسیار پرهزینه نیز است.

بوتاکس مو از روش ها تا عوارض + روش های مراقبت بعد از بوتاکس

بوتاکس مو چطور انجام می‌شود؟

بوتاکس یک عامل نرم کنندگی است که به صورت مستقیم می‌توانید آن را به رشته‌های موهایتان بزنید. برای انجام این درمان می‌توانید به آرایشگاه‌ها مراجعه کنید در غیر این صورت محصولات مربوط به بوتاکس مو را بخرید تا در خانه بتوانید آن را روی موهایتان اعمال کنید. ابتدا موهای خود را توسط شامپو تمیز کرده تا گره‌های مو شما به طور کامل باز شود. سپس محصول را از ریشه تا نوک مو بزنید و آن را مالش دهید. بعد از آن اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موهای خیس شما بماند تا تأثیرش را بگذارد. پس از اینکه موهای شما خشک شدند می‌توانید نتایج بوتاکس را مشاهده کنید.

عوارض بوتاکس مو

اگر چه بوتاکس مو کاملاً ایمن است و دارای مواد شیمیایی شدید نیست اما مثل هر عملیات و مواد دیگر ممکن است خارش و حساسیت‌های پوستی ایجاد کند. برای اینکه این عوارض را کم کنید مطمئن شوید که این محصول تماسی با پوست سر شما ندارد.

تفاوت کراتینه مو و بوتاکس مو

کراتینه مو به علت داشتن مواد شیمیایی، یک درمان شیمیایی نیز است. به همین علت علاوه بر داشتن بوی ناخوشایند، گاهی خارش نیز ایجاد می‌کند. البته این مورد بستگی به حساسیت پوستی شما دارد. بوتاکس مو تنها یک درمان ایمن است و چون مواد شیمیایی ندارد، ممکن است حساسیت بسیار کمتری را ایجاد کند. هدف از بوتاکس مو ترمیم ساختار آسیب دیده مو است که مو را مرطوب و بازسازی می‌کند و در پایان به موی شما حجم می‌دهد تا از کم پشتی نجات پیدا کنید. اما هدف از کراتینه مو این است که کراتین از دست رفته مو را به حالت طبیعی خود برمی‌گرداند. میزان صافی در کراتینه بیشتر از بوتاکس است.

بوتاکس مو برای چه موهایی مناسب است؟

از بوتاکس مو می‌توان برای همه انواع مو استفاده کرد اما این درمان بیشتر برای افرادی که دارای موهای خشک و مجعد هستند بیشتر توصیه می‌شود چراکه موهای این افراد زود آسیب می‌بیند و وز می‌شود.

بوتاکس مو چقدر ماندگاری دارد؟

معمولاً میزان ماندگاری بوتاکس مو بستگی به نوع مو و مواد استفاده شده دارد که معمولاً اثرات بوتاکس به مدت ۲ تا ۴ ماه طول می‌کشد البته بهتر است برای حفظ بیشتر این درمان همانند کراتینه از یک شامپوی ملایم یا بدون سولفات استفاده کنید. بهتر است بیشتر از سه یا چهار بار در سال از این روش بهره نگیرید چراکه موهایتان را نازک و شکننده می‌کند.

بوتاکس مو از روش ها تا عوارض + روش های مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت‌های بعد از بوتاکس مو

  • شست و شوی موها: برای اینکه مواد بوتاکس به موهای شما بیشتر جذب شود، بهتر است ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از انجام این درمان موهای خود را با شامپو بشویید. پس از آن هر سه روز یک بار به شستن موهای خود اقدام کنید.
  • شامپوی مناسب: توصیه می‌شود از شامپوی بدون سولفات یا دارای سولفات پایین برای شست و شوی موهای خود استفاده کنید. استفاده از روغن آرگان، روغن نارگیل و ماکادیمیا برای موها بسیار مفید هستند.

محلول، اسپری و ماسک بوتاکس مو

ماسک‌های بوتاکس ترکیبی از مواد طبیعی دارند که باعث می‌شود پیری موها دیرتر اتفاق بیفتد. این ماسک‌ها با تقویت کلاژن مو به بازسازی آسیب‌های مو می‌پردازند و منجر به ترمیم آن می‌شوند.

قیمت بوتاکس مو

انواع مختلف بوتاکس مو ایرانی و خارجی از ۲۰۰ هزار تومان به بالا در بازار موجود است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید