منابع بیمارستانی استان ذیقار عراق از افزایش تعداد کشته‌های آتش‌سوزی بیمارستان الحسین (ع) شهر الناصریه در بخش ایزوله کرونا به ۱۲۴ نفر خبر دادند.

افزایش تعداد کشته‌های حادثه بیمارستان عراق به ۱۲۴ نفر

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، منابع بهداشت و درمان استان ذیقار در حالی شمار کشته ها را ۱۲۴ تن اعلام کردند که برخی منابع خبری از ماندن تعدادی دیگر زیر آوار خبر دادند.

مرکز دفاع مدنی عراق در گزارشی از بررسی ابعاد حادثه اعلام کرد که احتمال دارد هنوز چند نفر زیر ساختمان تخریب شده در اثر آتش سوزی باقی مانده باشند.

این گزارش می افزاید که «دفاع مدنی درباره نشت اکسیژن در بخش ایزوله بیماران کرونایی در بیمارستان الحسین (ع) پیش از وقوع حادثه هشدار داده و تاکید کرده بود که نباید ماده اشتعالی در ساخت مراکز ایزوله بیماران کرونایی به کار رود اما وزارت بهداشت توجهی به این هشدارها نکرد. (اشاره به دیوارهای پیش ساخته و سقف های کاذب قابل اشتعال)

ساختمان این بخش از بیمارستان شامل ده ها کانکس به طور کامل تخریب شده است.

یک خانواده شش نفره شامل «سلام جاسب راشد»، «نسیم جاسب راشد»، «محمد جاسب راشد»، «حازم ریسان راشد»، «ام ریسان» و «شقیقه حازم ریسان» نیز در میان کشته شدگان هستند. شناسایی حدود ۴۰ قربانی این حادثه به دلیل سوختن اجساد دشوار است.

ریاست پارلمان عراق امروز سه شنبه جلسه ویژه درباره بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی بیمارستان الناصریه برگزار کرد.

در همین حال مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز نامزد مورد نظر خود برای وزارت بهداشت به جای حسن التمیمی وزیر مستعفی قبلی را به پارلمان معرفی کرد. هنوز مشخص نشده نام این فرد چیست.

فدراسیون فوتبال عراق نیز اعلام کرد که رقابت نهایی جام باشگاه های این کشور بین دو تیم «القوه الجویه» (نیروی هوایی) و «الزوراء» را در همبستگی با قربانیان و بازماندگان این حادثه از روز جمعه پیش رو (سه روز دیگر) به دوشنبه هفته آینده موکول کرده است.

ارشد الصالحی رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق می گوید هیات رئیسه پارلمان در نشست امروز خود با سران جناح های مجلس بر ضرورت محاسبه و پاسخگویی دولت درباره حادثه بیمارستان امام حسین (ع) تاکید کرد.

در همین حال قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق در توییتی خواستار استیضاح نخست وزیر در چند زمینه از جمله بحران برق و مدیریت بخش بهداشت کشور شده است.

تحقیقات اولیه درباره علت آتش سوزی بیمارستان در الناصریه حکایت از اتصال برق و در نتیجه آن، وقوع آتش سوزی داشت اما یک مسئول امنیتی به رسانه های عراقی گفته است: بر اساس نتایج اولیه تحقیق، این حادثه به علت اتصال برق نبود بلکه اتصال به گسترش آتش دامن زد. آغاز آتش سوزی با آتشی بود که از منبعی نامعلوم در سه کانکس در گرفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید