آزمایش واکسن کرونا روی زنان باردار در روز ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر) آغاز می‌ شود.

خبر خوب برای زنان باردار درباره واکسن کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: کتابخانه ملی پزشکی آمریکا اعلام کرد: شرکت داروسازی مدرنا یک آزمایش بالینی را درمورد اثرات واکسن کووید-۱۹ این شرکت روی زنان باردار آغاز می‌کند.

 شرکت مدرنا در این آزمایش قرار است  هزار زن را ثبت نام کند و آنها را مدت ۲۱ ماه مورد مطالعه قرار دهد.

این جمعیت مورد مطالعه شامل زنانی است که واکسن مدرنا را طی ۲۸ روز قبل از آخرین قاعدگی یا در هر زمان از بارداری دریافت کرده اند.

هدف اصلی این مطالعه ارزیابی نتایج بارداری در زنانی است که واکسن کووید-۱۹ مدرنا  (mRNA-۱۲۷۳) را در دوران بارداری دریافت کرده اند.

بر اساس این گزارش ، برآورد می شود که این مطالعه در روز ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر) آغاز شود.

این مطالعه بر روی نتایج نوزادی و بارداری ، عوارض بارداری و نقص های عمده و جزئی مادرزادی متمرکز خواهد بود.

پایگاه اینترنتی «فاکس بیزینس»، که گزارش این کارآزمایی بالینی را منتشر کرد ، اظهار داشت سهام شرکت مُدرنا دیروز دوشنبه دو درصد افزایش یافت.

در وب سایت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا آمده است که اگر باردار هستید می توانید واکسن کووید-۱۹ دریافت کنید. دریافت واکسن کووید-۱۹ در دوران بارداری می تواند از شما در برابر ابتلا به چند بیماری محافظت کند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) و اداره داروی فدرال این کشور داده های اولیه سیستم های نظارت بر ایمنی را جمع آوری کرده اند که به نوشته وب سایت CDC هیچ گونه نگرانی در مورد ایمنی برای افراد بارداری که واکسینه شده اند یا برای نوزادان آنها شناسایی نشده است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

کشورهای زیادی همچون آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند.

اکنون واکسیناسیون علیه ویروس کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها در حال انجام است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید