به طور متوسط ۷۹ روز پس از ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ طول می‌کشد تا ضربان قلب انسان به حالت استراحت عادی برگردد.

ابتلا به کرونا چه تاثیری بر ضربان قلب دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مدیکال نیوز نوشت: افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ می‌شوند بیشتر در معرض خطر ابتلاء به ضربان قلب نامنظم و سایر بیماری‌ها هستند که تا ماه‌ها پس از از بین رفتن علائم وجود دارد.

این مطالعه نشان داد که به طور متوسط ۷۹ روز پس از ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ طول می‌کشد تا ضربان قلب انسان به حالت استراحت عادی برگردد.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که از هر شش نفری که دچار کووید ۱۹ شده اند، یک نفر پس از تجربه علائم اولیه خود با ضربان قلب نامنظم روبرو شده و سطح انرژی حداقل تا ۴ ماه بعد کاهش می‌یابد.

در حال حاضر گزارشهای زیادی از بیماران به اصطلاح بهبودیافته از کووید ۱۹ و همچنین افزایش نارسایی قلبی و مرگ ناشی از آن گزارش شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی در کشورهای مختلف افزایش یافته است.

به منظور درک تأثیرات طولانی مدت عفونت، اطلاعات روزانه در مورد ضربان قلب (ضربان قلب در حالت استراحت)، خواب (مدت زمان) و فعالیت کلی (شمارش گام) جمع آوری می‌شد. این تجزیه و تحلیل شامل زنان و مردان بین ۱۸ تا ۷۶ سال بود.

تیم تحقیق دریافت که افراد آلوده به کووید ۱۹ در مقایسه با افرادی که علائم داشتند اما کووید ۱۹ شأن منفی بود، مدت زمان بیشتری برای بازگشت ضربان قلب در حالت استراحت، خواب و فعالیت طول کشید.

دانشمندان متوجه آسیب عضله قلب و بافت محافظ اطراف آن شدند. آنچه محققان نمی‌دانند این است که این آسیب تا چه مدت ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید