فشارهای طبقاتی، جدایی والدین، فاصله افتادن بین والدین و فرزندان، فضای مجازی و ... همگی عوامل تشدید کننده این نوع فضاها و آسیب ها هستند. یک انقطاع و جدایی بین خانواده رخ داده است و ما نا خودآگاه به گوشی و فضای مجازی معتاد شده ایم.

چه مجازاتی در انتظار هلیا است؟

سلام نو - سرویس اجتماعی: چند روز گذشته کلیپی با عنوان قمه کشی هلیا در فضای مجازی منتشر شد. در این کلیپ دختری به نام هلیا به همراه چند تن از دوستانش در یکی از پارک‌های اصفهان با چند دختر دیگر درگیر می‌شود و در حین درگیری هلیا قمه‌ای را به صورت ناگهانی از لباس خود بیرون می‌آورد.

برای بررسی ابعاد حقوقی این ماجرا و اینکه چه سرنوشتی در انتظار اوست با نعمت احمدی وکیل پایه یک دادگستری به گفت‌وگو نشستیم.

 وی در این باره گفت: در جرایم جنسیت معنا ندارد. نمی‌توان گفت که استفاده از سلاح سرد مانند چاقو، قمه و .... مختص مردان است و گیس و گیس کشی مختص زنان. از نظر اجتماعی جامعه سنتی ما به مرحله‌ای رسیده است که دختران ما با خود قمه حمل می‌کنند و ظرافت های زنانه از بین رفته است. این نحوه درگیری‌ها و استفاده از سلاح های سردی همچون قمه توسط کسانی رخ می‌دهد که از ناهنجاری‌های اجتماعی رنج می‌برند و می‌خواهند تمایز خود را با این ابزار نشان دهند.

احمدی ادامه داد: اگر حمل این سلاح در جامعه خوف و ترس ایجاد کرده باشد مجازات سختی در انتظار هلیا خواهد بود اما ما نمی‌دانیم که او مواد مخدر مصرف کرده است یا نه و یا رهبری گروهی را در اختیار دارد یا خیر.

وی افزود : این باور که فرد منتشر کننده کلیپ باید مجازات شود کاملا نادرست است چرا که این کلیپ‌ها اطلاع رسانی می‌کنند و ناهنجاری‌های موجود در جامعه را نشان می‌دهند، بنابراین منتشر کننده کلیپ مقصر نیست.

احمدی درباره زمینه‌های ایجاد بزه در نوجوانان افزود: جامعه ما بسیار آسیب پذیر و تحملش رو به پایان است و تا زمانی که جامعه شادی نداشته باشیم شاهد چنین صحنه‌هایی خواهیم بود. فشارهای طبقاتی، جدایی والدین، فاصله افتادن بین والدین و فرزندان، فضای مجازی و ... همگی عوامل تشدید کننده این نوع فضاها و آسیب ها هستند. یک انقطاع و جدایی بین خانواده رخ داده است و ما ناخودآگاه به گوشی و فضای مجازی معتاد شده ایم.

وی افزود: مردم دنیا به یک بیماری به نام کم‌دانی و همه‌دانی مبتلا شده اند. تغذیه روحی از تغذیه جسمی مهمتر است. امروزه افراد با فضای مجازی رشد می‌کنند و تغذیه روحی ضعیف و مسمومی در جامعه درحال رشد است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید