۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 55270200

وزیر تجارت فرانسه با ادعای اینکه پاریس به وعده‌های خود برای کمک به لبنان پایبند بوده، مقامات بیروت را به تحریم تهدید کرد.

فرانسه لبنان را تهدید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «فرانک ریستر» وزیر تجارت فرانسه که امروز (سه شنبه) در آستانه اولین سالگرد انفجار مهیب بیروت  به لبنان سفر کرده است، ضمن دیدار با مقامات این کشور در سخنانی مقابل خبرنگاران بار دیگر مقامات لبنانی‌ را به تحریم تهدید کرد.

به نوشته وبگاه روزنامه الاخبار، او پس از دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ «بعبدا» در بندر تخریب شده بیروت حاضر شد و در مقابل خبرنگاران ادعا کرد که فرانسه در کنار لبنانی‌هاست و از روز اول انفجار در پی کمک به لبنان بود.

او گفت که امانوئل ماکرون به صورت مستقیم در بندر بیروت حاضر شد و طرحی را برای حل بحران سیاسی لبنان ارائه کرد و پس از آن گروهی از ارتش فرانسه وارد شده و کمک‌های پزشکی و بشردوستانه به متضررین از این انفجار ارائه کردند.

وزیر تجارت فرانسه مدعی شد که این کشور به تعهدات خود در قبال لبنان پایبند بوده و مقامات لبنانی هیچ التزامی به انجام اصلاحات ندارند و سپس با تهدید لبنانی‌ها افزود: «این وضعیت در لبنان نمی‌تواند ادامه یابد و به زودی تحریم‌هایی علیه مسئولانی که در مسیر تشکیل دولت سنگ‌اندازی می‌کنند وضع خواهد شد و پیام امروز ما تأکید بر حمایت از لبنانی‌ها و یادآوری تعهدات مسئولان به آن‌هاست.»

امروز همچنین فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا بر سر تدوین ساز و کاری جهت اعمال تحریم علیه مقام‌های کشور لبنان تا پایان ماه جولای به توافق رسیده است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه بعد از دیدار با وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «لحظاتی پیش، توافق شد تا پایان ماه جاری و قبل از فرا رسیدن سالگرد انفجار بندر بیروت، یک چارچوب قانونی برای اعمال تحریم تدوین کنیم.»

بعد از انفجار بیروت در اوت سال ۲۰۲۰ رئیس‌جمهور فرانسه چند بار برای ارائه طرحی ادعایی با هدف کمک به حل مشکلات لبنان به این کشور سفر کرد. این طرح تا کنون به جایی نرسیده است.

 تاکنون جزئیات دقیقی از ابتکار فرانسه در لبنان منتشر نشده است اما بر اساس کلیات منتشر شده در رسانه‌ها، این طرح بر ضرورت توجه فوری به چهار بخش کمک‌های بشر دوستانه به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا، بازسازی زیرساخت‌ها به دنبال انفجار بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در لبنان تاکید دارد.

انتهای پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید