یلدا علایی گفت: آن مسیری که می‌گویند در ۶ ماه زبان یاد می‌گیرید و ... یک مسیر تبلیغاتی غیر علمی است که منجر به صرف هزینه های هنگفتی می‌شود و نتیجه‌ای در پی ندارد.

افراد به‌دنبال میانبر برای آموزش زبان در زمان کم نباشند

سلام نو-سرویس اجتماعی: طی سال‌های اخیرکمتر کسی است که اینستاگرام را در گوشی خود نصب نکرده باشد. زمانی که واردِ این فضای مجازی می‌شوید با افرادی به اسم اینفلوئنسر روبرو می‌شوید که فالوورهایی به مراتب بیشتر از سلبریتی‌ها دارند. این افراد از سبک زندگی خود تولید محتوا می‌کنند، برخی دیگر ویدیوی سرگرم کننده و طنز می‌سازند و برخی با ارائه‌ی روش‌هایی برای زندگی سالم کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. این بار سلام نو به سراغ یلدا علایی رفته است که جدای از تولید محتوای آموزشی، فالوورهای خود را تشویق به کتاب خوانی می‌کند. یلدا علایی درسال ۱۳۶۷ در شهر مشهد به دنیا آمده است. در دانشگاه ادبیات و آموزش زبان خوانده و ۱۵ سال است که مدرس زبان است، یعنی کارش را ۱۸ سالگی آغاز کرده.

 شما چطور در اینستاگرام به موفقیت رسیدید؟

من فکر می‌کنم که هرکسی در هر پلتفرم اجتماعی محتوا تولید کند بعد از یک مدتی مخاطبِ مورد نیاز خود را جذب می‌کند، اما قبل از اینکه من صفحه عمومی اینستاگرام خود را داشته باشم، فالورها در صفحه شخصی‌ام علاقه‌مند به دنبال کردن و اطلاع از قصه‌ی زندگی من، تجربه‌ی شخصی، موسیقی و کتاب های مور علاقه‌ام بودند. شرکت در کمپین کتاب خوانی بنده به نام با یلدا کتاب بخوانیم هم جزو عواملی بود که باعث‌ شد بیشتر دنبال شوم.. بنابراین از قبل در صفحه عمومی و آموزش زبانم فالورهای زیادی داشتم.

چگونه افزایش فالوور داشتید؟

تداوم در تولید محتوا و به‌کار بردن خلاقیت در آن، مخاطبان اولیه من را جذب کرد و بعد از آن بالا بردن کیفیت و به‌روز شدن را پیش گرفتم که بسته به نیاز مخاطب، نیازش را برآورده می‌کردم. زمانی که به صد هزار فالوور رسیدم، شروع به تبلیغات و صرف هزینه کردم.

اگر روزی اینستاگرام فیلتر شود، برای شغل شما چه تبعاتی دارد؟

بنده هیچ وقت به تولید محتوا در اینستاگرام به چشم شغل نگاه نکردم، شغلِ اصلی من تدریس زبان است که می‌تواند در قالب‌های متفاوتی ارائه شود. در این ۱۵ سالی که بنده معلم هستم، فقط این ۴ سال اخیر از فضای آنلاین استفاده کردم و قبل از آن به صورت حضوری تدریس داشتم. قطعا درآینده اگر برای اینستاگرام مشکلی پیش بیاید، پلتفرم دیگری جایگزین شده و من هیچ چیزی را از دست نمی‌دهم.

شغلِ اصلی شما چیست؟

من و همسرم ۴ سال است که وبسایت جامع زبان آموزی به‌نام YEnglishtube را راه‌اندازی کردیم که تا الان ۱۵ تا ۲۵ نفر به تیم ما اضافه شده‌اند  و شغل اصلی بنده مدیریتِ آکادمی آنلاینِ انگلیشتیوب است.

ترجیحِ شما بین آموزش مجازی و حضوری کدام است؟

من با هردو موافق هستم، چون براساس فاکتورها و موقعیت زندگی آدم ها شرایط متغیر است و هیچ کدام به دیگری برتری ندارد. توصیه بنده، به‌عنوان کسی که سال ها در این محیط بوده و تجربه و تخصص‌اش تدریس است، به اشخاصی که به‌دنبال آموزش مجازی زبان هستند این است که صبور باشند، اهدافشان را کوتاه مدت انتخاب کنند، دنبالِ میانبر نباشند و مسیر درست را دنبال کنند که متاسفانه طولانی تر است.  معمولا آن مسیری که می‌گویند در ۶ ماه زبان یاد می‌گیرید و ... یک مسیر تبلیغاتی غیر علمی است که منجر به صرف هزینه های هنگفتی می‌شود و نتیجه‌ای در پی ندارد.

رده‌ی سنیِ مخاطبان شما چه‌قدر است  و چه درخواستی از شما دارند؟

میانگین سنِ فالوورهای من بین ۱۸ تا ۴۴ و سنِ زبان‌آموزانم در وبسایت هم بین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند، اما زبان آموز بالای ۵۰ سال هم داریم. درخواستِ اولیه هم طبیعتا آموزش زبان است اما در صفحه‌ی اینستاگرام اکثر افراد به‌دنبال سرگرمی هستند که حق هم دارند، میزان توجه‌شان به یک مسئله  کوتاه است، بنابراین باید تولید محتوا در بازه‌ی زمانی کوتاه باشد، اما زبان آموزان شخصی من از صفحه‌ی‌ من برای حفظ انگیزه برای ادامه راه استفاده می کنند.

در کل با کسب درآمد از اینستاگرام موافقید؟

من هیچ مخالفتی با این نوع کسب درآمد ندارم، اما سبکِ بنده نیست و در صفحه‌ی اینستاگرام خود هم تبلیغات ندارم. اما استفاده از هر پلتفرمی برای پیشرفت و نشان دادن هنر و استعداد آدم ها کارِ صحیحی است.

و حرفِ آخر شما به خوانندگان  این مصاحبه چیست؟

اگر کسانی می‌خواهند در اینستاگرام موفق شوند، اول به سراغ کاری بروند که به آن عشق و علاقه دارند، به‌دنبال رقابت با پیج های دیگر و تسریع در روند جذب فالوور نباشند. یک توصیه هم برای اشخاصی که رقابت می‌کنند دارم، اینکه در صفحه رقیب گزینه‌ی درباره‌ی آن را بزنند و پیشینه‌ی آن پیج را مطالعه کنند تا فکر نکنند که حتما باید در مدت زمانِ کوتاهی جذب فالوور بسیار داشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید