هنوز مورد ثابت‌ شده ابتلا به کرونای دلتا در دزفول نداشته‌ایم اما احتمال وجود کرونای دلتای شناسایی‌ نشده وجود دارد.

می‌ترسیم که با موج شدید کرونا امکانات جوابگو نباشد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به بیماری‌زایی ۱۴۰ درصدی کرونای دلتا گفت: می‌ترسیم با موج شدیدی از کرونا مواجه شویم و امکانات جوابگو نباشد.

دکتر عبدالکریم فیروززاده، اظهار کرد: متاسفانه در یکی دو هفته اخیر موارد بستری با شیب ملایم در حال افزایش است و تعداد بیماران و موارد ترخیصی، مساوی شده است.

وی افزود: این وضعیت، زنگ خطری برای ما است و قطعا در روزهای آینده موارد بستری افزایش می‌یابند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با توجه به قرمز شدن استان ایلام و شهرهای همجوار و زیاد بودن مراودات این نقاط با دزفول، از تبدیل شدن وضعیت دزفول به قرمز، نگران هستیم.

فیروززاده بیان کرد: هنوز مورد ثابت‌ شده ابتلا به کرونای دلتا در دزفول نداشته‌ایم اما احتمال وجود کرونای دلتای شناسایی‌ نشده وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تخت‌های عادی و ۸۰ تا ۹۰ درصد تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند. در صورتی که روند افزایش موارد بستری ادامه یابد مجبور می‌شویم ظرفیت تخت‌ها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در ماه گذشته مرتب بخش‌های پذیرای کرونا تعطیل و به بیماران دیگر اختصاص داده می‌شد اما در دو هفته اخیر که روند کاهشی بستری متوقف شده بود، حتی با وجود اشغال کم تخت‌های برخی از بخش‌ها جرات تعطیلی بخش را نداشتیم زیرا شرایط به اندازه حد انتظار آرام نبود و بار بیماران زیاد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: امکانات ما محدود است و اگر تعداد بیماران، بیشتر از تعداد تخت‌ها شود و امکانات جوابگو نباشد تلفات نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به بیمارزایی ۱۴۰ درصدی کرونای دلتا بیان کرد: می‌ترسیم با موج شدیدی از کرونا مواجه شویم و امکانات جوابگو نباشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید