بنابر اعلام منابع عربی، تعداد کشته‌های بیمارستان "الحسین" (ع) شهر ناصریه به ۷۷ نفر رسیده و ساختمان این بیمارستان نیز به طور کامل تخریب شده است.

ساختمان بیمارستان الحسین عراق به طور کامل تخریب شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرنگار الحدث اعلام کرد که ساختمان بیمارستان الحسین که روز گذشته (دوشنبه)آتش گرفت به طور کامل سوخته و به آوار تبدیل شده است. حادثه ای که بیش از یکصد نفر نیز زخمی داشت.

الحدث می افزاید: شناسایی قربانیان این حادثه به دلیل سوخته شدن اجساد بسیار دشوار است. آیین تشییع پیکر قربانیان آتش سوزی بیمارستان الحسین از صبح امروز - سه‌شنبه-  آغاز شده و جستجوی بقیه قربانیان همچنان ادامه دارد.

تخریب کامل ساختمان بیمارستان الحسین عراق؛ تعداد کشته‌ها به ۷۷ رسید

به گفته منابع بیمارستانی ذیقار، سرعت گسترش آتش در بیمارستان الحسین بالاتر از اقدام‌های تخلیه بود.

الحدث همچنین گفته که وسایل اطفای حریق در بیمارستان الحسین روز گذشته خاموش بوده است.

دیروز (دوشنبه) همزمان با آتش سوزی بیمارستان الحسین، چهار آتش سوزی دیگر در عراق اتفاق افتاده که شامل آتش سوزی در وزارت بهداشت (بغداد)، آتش سوزی در دادگاه بدوی منطقه «البیاع» (بغداد)، آتش سوزی در شهرک صدر (بغداد) و همچنین آتش سوزی در فرودگاه قدیمی «المثنی» (بغداد) بوده است.

تخریب کامل ساختمان بیمارستان الحسین عراق؛ تعداد کشته‌ها به ۷۷ رسید

نخست وزیر عراق به دنبال این حادثه سه تن از مسوولان محلی استان ذیقار را برکنار کرد. «مصطفی الکاظمی» در نشست ویژه ای درخصوص آتش سوزی بیمارستان الحسین(ع)، امروز (سه شنبه) دستور برکناری مدیرکل بهداشت، مدیر بیمارستان الحسین و رییس سازمان آتش نشانی استان ذیقار را صادر کرد.

پس از آتش سوزی بیمارستان «الخطیب» در بغداد در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ که بیش از ۸۰ کشته و بالغ بر ۱۱۰ زخمی برجای گذاشت این دومین آتش سوزی بزرگ در عراق در تابستان امسال است. هنوز دلیل آتش سوزی بیمارستان الحسین اعلام نشده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید