سفارت کشورمان در بلژیک در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل ناتو نوشت: این یک امر مسلم است که ایران یک عضو کاملا پایبند معاهده ان. پی. تی و همچنین عضو معاهده منع به کارگیری تسلیحات شیمیایی و معاهده منع به کارگیری تسلیحات بیولوژیکی است که کاملا آن‌ها را اجرا می‌کند. 

پاسخ سفارت ایران در بلژیک به اظهارات دبیرکل ناتو

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سفارت کشورمان در بلژیک در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر دبیرکل ناتو گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل تحولات ناتو را چنان که در پایگاه اینترنتی آن نیز مشخص است، دنبال می کند، به ویژه آن که از خبری در تاریخ ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۱ درباره نشستی میان دبیرکل ناتو و یک مقام خارجی متعجب شده است. دبیرکل ناتو، ظاهرا «بر درخواست های متحدانه و مداوم از ایران برای پایبندی و اجرای کامل تمامی تعهدات تحت معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای و توافق پادمانی آن با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرده است». 

سفارت کشورمان در بلژیک در این راستا مطرح کرد: جدا از این که برای بیان داشتن چنین اظهاراتی باید خود را در جایگاه اخلاقی برتری تصور کرد، نفس قرار گرفتن کنار نماینده رژیمی که نه عضو ان.پی.تی است و نه عضو هیچ یک از دیگر نهادهای بین المللی خلع سلاح های کشتار جمعی، به افزایش اعتبار اظهارات دبیرکل کمکی نمی‌کند. چنین اظهاراتی فارغ از گمراه کننده بودن و این که تا حد زیادی از واقعیت فاصله دارند، نا مرتبطند. این یک امر مسلم است که ایران یک عضو کاملا پایبند معاهده ان. پی. تی و همچنین عضو معاهده منع به کارگیری تسلیحات شیمیایی و معاهده منع به کارگیری تسلیحات بیولوژیکی است که کاملا آن ها را اجرا می کند. 

در بخش آخر این بیانیه آمده است: بیان کردن چنین اظهاراتی در کنار نماینده رژیمی که نه تنها به قوانین بین‌المللی حقوق بشر اهانت کرده و حقوق بشر بنیادین افراد را نقض می کند، بلکه از طرف دیگر سازوکارهای منع اشاعه تسلیحات و خلع سلاح را تمسخر می کند، فقط یک تناقض بدون شرح ناراحت کننده است. ما از دبیرکل می‌خواهیم آن چه از آن سخن می گوید را به ویژه برای این «متحد»  ناتو اعمال کند و از آن دعوت کند که ان. پی. تی و دیگر وسیله های خلع سلاح کشتار جمعی را بپذیرد و از بیان چنین اظهارات گمراه کننده ای علیه ایران خودداری کند. 

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو روز گذشته در دیدار با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به بروکسل رفته است درخواست این سازمان از ایران را برای انجام تعهداتش در چارچوب پیمان عدم اشاعه تسلیحات اتمی و توافقنامه‌های پادمانی تکرار کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید