سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: سفر آقای جان کری به مسکو، بسیار مهم و ارسال علامت مثبتی از نقطه نظر روابط دوجانبه است.

ارزیابی مثبت لاوروف از سفر جان کری به مسکو

به گزارش سلام نو، تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» نوشت: "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر "جان کری" نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مسائل تغییرات اقلیمی به مسکو، یک ارسال علامت مثبت برای روابط دوجانبه است.  

لاوروف گفت: «به عقیده من، سفر آقای جان کری به مسکو، بسیار مهم و ارسال علامت مثبتی از نقطه نظر روابط دوجانبه بوده و باعث از بین رفتن تنش‌ها و برقراری روابط کاری حرفه‌ای در تمامی عرصه‌هایی می‌شود که دو کشور دارای منافع مشترک بوده و می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.»

به گفته وی، چنین برخوردی دقیقاً یادآور روح حاکم بر نشست سران ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ژنو است و مقامات مسکو به نوبه خویش آمادگی دارند که گفتگوهایی برابر، همراه با احترام و با هدف تقویت همکاری‌ها و یافتن توازن در منافع دوجانبه را با واشنگتن از سر بگیرند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که طبق برنامه ریزی انجام شده، جان کری مذاکرات فشرده‌ای با نمایندگان رئیس جمهوری در مسائل تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار و همچنین برخی اعضای کابینه وزرای دولت خواهد داشت.

جان کری نیز شب گذشته در پیامی توئیتری، نخستین روز سفر خود به مسکو و مذاکراتش با وزیر امور خارجه روسیه را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و نوشت: «بسیار مهم است که ما به بررسی و تبادل نظر درباره دستورکار نشست جهانی مربوط به تغییرات اقلیمی پراخته و امکان همکاری‌های دوجانبه و کمک به رفع بحران‌ها در این زمینه را بررسی کردیم.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید